långt inlägg på långtråkig dag!

usch! känner egentligen inte alls för att blogga idag! Har inte hänt något speciellt som jag vill skriva om, och jag är nog alldeles för trött för att blogga...
Men några rader ska jag nog få ihop!

Började denna dag med frukost, gjorde mig i ordning och tog bussen med min classmate Antonela!
Första lektionen: Naturkunskap... Orkade verkligen inte med lektionen, tror nästan att jag halv sov, var inte alls med på det hon sa...Gjorde dock klart uppgifterna vilket jag är super nöjd över!

despues hade vi musik, vi fem i klassen som har det så att säga... Såg fram emot musiken, så att kan skulle vakna till lite, men musiken blev inte riiiktigt som jag hoppades på! Vi satt under hela lektionen och kollade på en "film" rättare sagt ett bildspel om instrument från alla tider! Visst var det väl lite intressant, och lärde mig att instrumentet piano egentligen heter pianoforte, alltså långsamtsnabbt, som det heter på musik språk som jag dock viste innan!

Svenska var nästa tredje lektionen, vi fick höra på en novell som svenskaläraren läste högt för oss, "högläsning" som han säger! Vi fick höra en text som heter "jag och far" var lite si sådär enligt min smak... När vi hade plågats oss egenom novellen skulle vi i små grupper på 4 svara och diskutera på frågor om texten.

Fjärde och sista lektionen innan lunch tar vi med oss stora väskor och marcherar iväg till idrottssalen! Tisdagar är den dagen som vi bara har en halvtimmas idrott, så jag spederade min halvtimme inne på gymmet. Dock all träningsvärk i ben och armar klarade jag ändå av att cykla och träna armarna med vikter!

Trötta och hungriga tar vi stora kliv till matsalen och äter en någolunda bra lunch! För min del blev det pyttipanna, sallad, rödbetor och ett stort glas mjölk! Starka tänder ska man ha! hö hö

Nu återstod bara håltimma, matte och spanska!
Matten gick super bra för mig! Har alltid haft problem med matten, men jag klarade alla uppgifter på G och VG, är super nöjd med min insatts för engångs skull! :D HAPPY FACE!

Spanskan känndes dock väldigt trög, fick liksom inte ut någon av lektionen. Satt där som en klump och bara väntade på att vi skulle sluta.

Väl hemma somnar jag i soffan, jo men visst, en liten tupplur sådär va?! aah aaah!
Vaknar när mamma kommer hem, och då tyckte jag att det var dags att "gå upp"

Nu har jag kollar "mästarnas mästare" med mamma, och fick även in mig någon godisbit oxå! Det satt fint efter pommes och fläskfilé! mmmmmm. Måste ju bara lägga till att sådant lyx har vi ju inte vaaaaarje dag, är borta fredag - söndag på cup på Åland med fotbollslaget!

Aja, nu tycker jag att jag har varit duktig som har fått ihop ett sådant långt inlägg på en sådan tråkig dag!
he he!

Ha det bra !

Kram johanna ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0