hemma från utlandet

tyskland och italien var great! så otroligt vackra länder båda två och vi besökte underbara platser! ett minne för livet, verkligen!

I tyskland var vi bara två nätter och sen åkte vi iväg med bussen, 7 timmar tog det att komma till italien. väl i italien fick vi våra rum. vi besökte bland annat verona och venedig. helt underbart! Och maten, ÅÅH, underbar!

bilder kommer när jag lagt in de på datan. de kommer dock någon gång under veckan för imorgon åker jag bort i förmodligen bara en dag.

hoppas att ni har haft en underbar tid medans jag har vart borta! de 12 dagarna gick snabbt, men tiden i bussen kunde däremot gått snabbare. satt nästan halva tiden i bara buss. inte kul att sitta i en varm buss när de är bra väder ute.

aja, mer om vad jag gjorde och vad som hände där kommer i nästa vecka. Men för att komma till denna dagens händelser, var på landet och firade midsommar vid en vacker stång som vi åker till med släktingarna på pappas sida nästan varje år. blev lite ficka och lottdragning. vann ett gossedjur. en hund som vi döpte till ragnar! sen dansade vi runt midsommarstången. Fick hålla en främmande kille i handen som kanske var 20. När vi kom till en "ramsa" där de sjöng att man skulle hålla varanda på olika kroppsdelar blev det lite skumt. "har ni hållt varandra på knäna?" "JA!" "har ni hållt varandra på tårna?" "JA!" "harr ni hållt varandra på rumpan?" "NEJ!" så blev det så. haha...

sen blev det att åka till stugan och äta lite mat. sen gick vi ner till vattnet och ebba badade! jag och emmsislåg dock bara där och myste under filtar! sen hittade vi svamp påväg upp från vattnet! och jag blev myggbiten över hela mig. "bara" 12 myggbätt på axeln...

sen stekte vi kantarellerna, riktigt gott må jag säga! sen åkte vi hem vid 9 på kvällen.

Blev ett ganska långt inlägg, men som sagt,bilder från den underbara resan kommer i mängder senare!

nu ska jag strax sova! ska bli skönt att lägga sig i sängen hemma hos pappa som jag inte gjort på två veckor!

pussis


bild på en söt vän som jag inte träffat på ett år nu.



Kommentarer
b'

ååh, vilken gammal bil.d ja, längesen var det. <3

2010-07-12 @ 11:51:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0