städning

städning var det. som jag skrev i ett inlägg idag så håller jag väldigt lite som jag lovar, och så blev det även med den här saken, städning.

det jag kom på att jag skulle skriva när jag skrev ordet "städning" i mitt förra inlägg var hur underlig jag är då och då.
"städa är det värsta som finns"
"jag städade ju förra veckan"
"måste jag städa"

i lördags när jag var i strägnäs och vi körde några slags frågor, fick jag denna:
"om du skulle välja på att inte höra ordet bakfull, damsugare eller räkningar, vilket ord skulle du välja" - "dammsugare" blev mitt svar

det borde ju förklara hur mycket jag verkligen hatar att städa. men den underliga saken är den, att ibland, när jag ska lägga mig, och det ligger en bok på golvet, ett klädesplagg som ligger på en stol eller att det står ett glas på mitt skrivbord kan jag få så kallade "psykbryt". jag får panik helt enkelt. För att göra något åt min panik, får jag helt enkelt börja städa mitt i natten, trots att det kanske är skoldag dagen efter.

Den tvångstanken hade jag dock mer förut, men det återkommer då och då, vilket faktiskt är ganska skönt, iallafall när man är klar, att man har gjort den där hemska städningen.

den lilla städningen som jag gör hemma, har gjort så att jag försökt anstränga mig för att göra så bra som möjligt ifrån mig i skolan. varje gång jag klagar på att det är tråkigt att städa när jag måste brukar min kloka mor alltid säga "plugga ordentligt i skolan, så du slipper städa hela dagarna som en städtant". det är en vacker mening, man blir ju nästan rörd.

Det var det om städning. pappa ville ut och övningsköra med mig, jag sa nej, jag har ångrat mig, nu ska jag gå och kolla om han fortfarande vill ställa upp på att göra mig ännu bättre på att köra bil.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0