norge, here I come.

imorgon, om bara några timmar, sitter jag på en buss, mot ett annat land, mot norge. packade klart för ungefär en timma sen, har säkert glömt något. frida skrev till mig, hon sa detsamma.
"vilken tur att allt är så billigt i norge" svarade jag med lte ironi.

nu ska jag sova. ska upp om 4.5 timme. duscha, gör mig fräsh inför 10 timmars bussresa.
"lång bussresa" tänker ni
"det är ingenting mot en bussresa till italien på ett dygn" svarar jag

har lovat min älskade mor att jag ska försöka uppdatera mig, vad som händer, osv. det vore kul. så ska göra en ny kategori nu, när jag publicerat inlägget, som heter något i stil med "norge 2011" fyndigt va? hehe tack.

ne, 4.5 timme sa vi. längtar, längtar så otroligt. det är sjukt. ska bli så galet kul. är dock riktigt nervös. men det kommer nog gå bra. bara träffa en norsk tjej, bo hemma hos henne, och äta med hennes familj. det är nog det som jag är mest nervös för, måltiderna med hela hennes familj. hur ska man bete sig? hur ska man prata? kommer jag förstå vad de säger? kommer de förstå mig? massor av frågor och funderingar som går omkring i mig nu.

svaren får jag nog. det återstår att se. kommer iallfall hem på fredag kväll/natt. kommer somna som en stock då. galet vad trött jag kommer vara. men galet vad kul jag ska ha. hela klassen. min underbara klass.

nu sticker jag från sverige. eller ah, iallafall från det vakna sverige. dags att sova i sin svenska säng. snart kommer jag sova i en norsk säng. imorgon, vid denna tidpunkt, är jag i ett annat land. norge, here I come.


en glad jente.
kolla där, kan redan ett norskt ord!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0