plugg, tröja, frustrerad, sova blablablabla

hej människor!

kom hem från skolan för drygt två timmar sen. skulle kolla på tv hade jag tänkt, men som vanligt så somnade jag till. as always. aja, somnade bara i ca 30 min tror jag, så vaknade när pappa kom hem. då blev det att sätta på datan och skriva på svenska uppsatsen tills imorgon. Imorse på min sovmorgon gick jag igenom boken "tristan och isolde",som förövrigt måste ha fått namnet "tristan" för att den är så trist, med stycken som jag vill ha med i uppsatsen. hittade ett tiotal, så har skrivit om 3 nu. har blivit lite mer än en halv a4. jag strävar efter att få ungefär 1.5 a4, vilket jag tror att jag kommer klara! jag är ganska bra på att dra ut ämnet utan att upprepa mig, så hoppas på att jag kan göra det till denna uppsats!

ne, nu blir det att skriva klart uppsatsen, och sen blir det mat. lax håller pappa på att laga. det är absolut en av mina favorätter, efter lasagne såklart! lax passar btw in på min färg på tröjan jag har idag. den stickade tröjan från jc som jag la upp bild på igår. måste vart ödet! haha.

Efter att uppsatsen är klar blir det att plugga spanska till provet imorgon! men det hoppas jag att jag hinner. Min lärare har ju ändå inga större förväntningar på att jag kommer klara det, så ska slå henne med storm. måste säga att hon är den trögaste läraren jag har haft. skulle skriva utvederingsplan till utvecklingssamtalet. på frågan "vad är dina mål med kursen" hade jag svarat "att få så bra betyg som möjligt och att få goda spanska kunskaper" till det hade hon svarat "du kommer att nå dina mål om du når dina mål" URSÄKTA? det är klart att jag kommer att nål mina mål om jag gör det. är hon trög eller? jo, men typ!

aja, ska inte lägga energi på henne nu. nu måste jag bli klar med pluggandet och lägga energi på det.

puss på er fina människor

 
tröjan som jag pratade om, lax + tröja = mummaaa, denna klocka hade jag även på mig. loveeit



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0