kalasfirande

igår var det en kalas-dag. firade först min morbror och hans tjej. God mat bjöds det även på. vid 7 cyklade jag hem, i min ensamhet, i mörker, för att hämta vinarN som fick bli presenten jag skulle ge till det andra födelsedagsbarnet, markus. bussen gick 19.15 från hyndevad. Jag fick, en timma senare, av bussen i slagsta och kom därefter fram till markus partyhus.

alkoholen flödade, men jag tackade, nog för första gången, nej. gårdagen blev som den blev och både huvudet och kroppen sa ifrån. nej tack. jag hade kul ändå. spel och wii med fint folk på en lördagskväll är faktiskt ett stort +. kul att träffa de efter en lång tid utan mina fina.

tog dock redan 23.17 bussen hem, med tanke på att bussarna inte går speciellt ofta + att jag var trött. strax efter 00.00 låg jag i min säng. sova stod på schemat. så tidigt har jag inte lagt mig på en lördag sedan min födelsedag den 19 juli.

En tanke slog mig för någon dag sedan. Jag har varit ute eller på fest VARJE helg sedan min 18 års dag. Helgen då min mobil blev stulen sa jag att jag inte skulle dricka på en månad framöver. jag bröt det helgen efter det. Då sa jag om på nytt att jag inte skulle dricka på en månad. Det sprack jag på onsdagen då det blev utgång, och det sprack likaså på fredagen. Nästa helg kommer det med sprickas. Då blir det utgång med min lilla amanda.

Iallafall. Det var grymt skönt att somna så tidigt som jag faktiskt gjorde i natt. vakna tidigt och vara pigg!
Att man är tvungen att slösa en ledig söndag på att plugga filosofi är dock ett minus. Får se det ljust och tänka på eftermiddagen då ett nytt kalas står på schemat. Min kusin Linn fyller 21, så det ska firas!

Imorgon börjar en ny vecka, och då kommer snart min nya iPhone komma. åh, längtar. min nya bebis kommer. mitt barn.

Nu är frukost. Jag har aldrig längtat till en frukost på en söndag på så här länge. Jag kommer inte ens ihåg när jag åt frukost på en söndag senast, pga att man sover länge med tanke på utgångar på lördagar. hm, frukost var det.
tjingeling


dagen då jag fyllde 18. med på bild, även mina underbara föräldrar. love ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0