Au pair meeting

I måndags åkte jag och tränade med Michelle på morgonen. Otroligt skönt! Sprang i den där tramp grejen, som jag försökte förklara förut, haha, i 40 minuter. Är förvånad över att jag inte alls var lika trött som jag var förra gången, och då sprang jag även endast i 20 minuter. Känns skönt att det redan börjar ta, alltså att jag redan börjar få upp kondisen och musklerna igen! Sedan gjorde vi lite benövningar och magövningar, och de sista 10 minuterna gick vi in i ett rum där det fanns massor av bollar. Michelle var duktig som fortsatte göra lite övningar, men jag fjollade mig mest med de där bollarna. Haha.
 
Efter träningspasset åkte jag hem, tog en snabbdusch och åkte och hämtade nate. Dagen rullade sedan på som vanligt och sedan var det tennis på kvällen.
 
Efter tennisen var vi tvungna att skynda oss hem, då jag skulle ha au pair meeting med de andra au pairerna hemma hos min LCC, men SÅKLART skulle tennisen hålla på längre denna dag, och det finns även en TV i "väntsalen", och tv:n visade svampbob, som pojkarna fastnade för. Ville verkligen låta de stanna och kolla ett tag, men var ju tvungen att åka hem, så pojkarna var inte så värst glad på mig i bilen hem... Haha. Dock kom jag på ett sätt att göra de glada igen. Jag har alltid varit en teaterapa, och älskar att skoja och busa. Så började prata med konstiga röster, vilket båda pojkarna tyckte var jätteskojsigt. Nate skrattade så han började gråta. Jättesöt! 
 
Direkt när jag kom hem och lämnade pojkarna åkte jag iväg direkt och hämtade upp Michelle, och sedan åkte vi till Adrienne, vår LCC. Trots att vi åkte sent, och var några minuter sena, så var vi först! kändes ändå bra att vi kom i tid, då hon sagt att alla verkligen skulle hålla tiden, då vi skulle baka julkakor. 
 
Adrienne hade redan gjort smeterna, och herregud vad gott det var! Ena smeten var vanlijsmak, den andra choklad och den tredje var chocolate chip cookies-smet. Den var den godaste! Vet inte hur mycket dough jag åt! Mums!  Vi gjorde även gingerbreadcookies med granering och grejer på. 
 
Det var ett trevligt möte, trots att det är ganska jobbigt att vara enda svensk. Det är 5 tyskar och 2-3 tjejer från Colombia. Alla börjar alltid prata engelska i början, men sedan blir de ju att de som kan sitt språl, pratar sitt språk med varandra... Lite jobbigt... Troligen blir det bättre med tiden, då alla lär känna varandra bättre. Jag hoppas på det iallafall! 
 
Var hemma igen vid 10 ungefär och då gick jag och lade mig på en gång! 
 
chocolate chip cookies-degen
 
 
Michelle gottar sig i den goda vanij-degen ;) 
 
Gingerbread
 


Kommentarer
Mamma

Godisgris!!!!!🍪😄😄😄

2012-12-13 @ 12:36:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0