Tisdag

Samma visa denna dag. Gjorde de vanliga rutinerna med barnen. Åkte sedan och hämtade upp Michelle och det var dags för gym. Vi gick på "Step" passet igen, som vi gjorde förra veckan. Sjukt jobbigt, men otroligt kul! Ledaren var även glad att vi kom tillbaka till hennes pass! 
 
Åkte sedan hem och duschade och hämtade Nate. När vi även mött upp Will vid bussen var det dags för piano för Will. Satte oss i bilen 5 minuter innan lektionen börjar,  då det bara tar 3 minuter att åka dit. Ja... iallafall i vanliga fall. Den jäkla construction som de har här i Frankfort, sabbar ju allt. Man kan inte åka ut på samma ställe, utan måste åka runt i hela vårt område för att komma ut på rätt väg. När vi åkt den omvägen, som för övrigt tog ca 10 minuter, trodde jag att vi snart skulle vara på rätt spår och på så vis strax vara framme. Men nej, såklart inte. Där vi skulle svänga in var det tydligen avstängt på grund av den bygget... Och med tanke på att jag är ganska ny här, kan jag ju verkligen inte alla småvägar som finns överallt. På något sätt åkte vi runt i en cirkel, och var sedan på vår gata igen... Pojkarna började gapa lite där bak och sa "we'll never come to the piano. Call mom and dad!" Men envis som jag är, gav jag det ett nytt försök utan att ringa föräldrarna, och minsann klarade jag av det! Ett tecken på att man inte ska ge upp! Haha
 
Trots att vi blev 15 minuter sena, spelade Will otroligt bra, och läraren var mycket imponerad av honom! Hon berömde mig mycket för den otroliga hjälpen, så det kändes bra! Will hade nämligen veckan innan, klagat på jullåtarna han spelat och tyckt de var för svåra. Dagen efter det, spelade vi "rudolt med röda mulen" flera gånger. Trots att jag fick otroligt mycket skrik, gråt och bråk från Will, lönade det sig att jag tjatade på honom på den låten. Nu kunde han den nästan som rinnande vatten och han fick även ett juldiplom av läraren. Allt tack vare mig. Kändes jättekul!
 
Den första snön kom föresten i tisdags. Dock inte mycket, men ändå så att det täckte lite av vägarna så att det är okej att säga "den första snön har kommit". 
 
Den är dock borta idag. Lite tråkigt. Det är ändå så pass kallt ute, och mörkt på kvällarna, att jag verkligen inte skulle ha något emot lite vitt på vägarna! 
 
De otroligt "vackra" bilderna Nate tar på mig när han lånar min telefon... Haha
 
 
Något spel jag och Nate spelade
 
Den första snön
 


Kommentarer
Mamma

Haha skam den som ger sig :) Bra att du hittade fram! Väldigt roligt att se alla dina fina bilder och läsa om dina dagar.
Älskar dig!❤❤❤

2012-12-13 @ 12:31:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0