Min helg

Fredagen blev skoj! En riktigt rolig utgång! Allt liksom släppte och det kändes skönt att inte behöva gå och tänka på massa gammalt skit som tryckt ner mig. Är helt enkelt bara att gå vidare, vilket känns skönt.

Träffade gamla och nya vänner, superskoj! Mycket dans och skratt och ett trasigt huvud, då jag tydligen slog Maria i hennes huvud, med en flaska.

Träffade på en klasskompis från stålforstiden och följde med till skogsängen där jag sov kvar.

Vid 12 var jag hemma igen, efter att åkt buss från skogsängen, till stan och hem. Hann bara vara hemma i ca 2 timmar, sedan var det dags för kalasfirande för pappasen. God mat bjöds det på och efter maten somnade jag, på golvet, framför kaminen med hela släkten runtomkring mig. Älskar dagenefter känslan...

Blev lite lekar och så och vid 6 hade alla åkt hem.

Jag och min bror gick även stack därefter hem till mamma igen, där Anders och hans barn var. Hemgjord pizza skulle vi äta. En bit gick ner, sen fick det vara bra!

Sedan blev det melodifestivalmys, eller, mys och mys. Var ju inte det roligaste kanske och alla låtar sög. Det var bättre på den gamla goda tiden //gammel-Johanna

Skulle ha träffat Amanda, men var så seg så så blev det inte. Somnade ett tag och vaknade senare. Bestämde mig för att sova, då jag fick ett sms från en elev från förra årets företagselever om vi skulle ses. "absolut!" svarade jag. Problemet var då, att min familj sov och de som vart hos min mamma vet att det inte är världens största hus, sååå man hade behövt vara ganska tyst. "jag kan komma till dig!" blev mitt svar tillbaka och jag gick ner och väckte mamma för att säga att jag lånar bilen. Men det gick inte för sig för henne. Blev alltså att stanna hemma ändå. Vilken kväll...

Idag väntar det plugg hela dagen vilket inte är det roligaste. Sen ikväll bär det av till pappa och en ny vecka startar.

På tisdag är det alla hjärtans dag. Lär bli jag, nallen och chokladasken som får fira den, som vanligt...

Nu väntas plugg. Jodåsåatt, älskar söndagar



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0