Äntligen internet!

Har äntligen lyckats få internet på skolan! 
 
Allt här är verkligen inte som jag trodde. Folket är annurlunda. Maten är definitivt annurlunda och lokalerna vi bor i... herregud... 
 
Först och främst så är sängarna plastiga och prassliga. För det andra så delar man toalett och badrum med rummet bredvid och man kan inte låsa, vilket resulterar till att man får knacka för att kolla om det är OK att gå in...
 
Lektionerna vi har är sjukt tråkiga. Vi har fått kolla på filmer om mat och "dont shake a baby", vilket var så sjuka filmer...
 
jag är även den enda svensken i min "class", med bara massa tyskar, vilket inte är det roligaste då de pratar på sitt språk och jag sitter som ett frågetecken...
 
Jag och Erika (en svensk) sitter nu nere vid cafeterian och datasalen med våra datorer. Jennifer och Amelie är och tränar på vår skola. 
 
Igår så åkte Sanna och Emil iväg till Boston, vilket var lite tråkigt. Speciellt Emil, då det är han jag pratat med mest, men det ger mig iofs möjlighet att prata mer med de andra.
 
Nu försöker jag få ihop ett mail till min värdfamilj och skriver även med Au Pair Emil, vilket är kuuul! 
 
Jag och Erika just nu! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0