Chicago

Idag vaknade jag vid 7, då jag fortfarande inte kommit in i de Amerikanska tiderna än, så jag skypade med mamma, sedan pappa och sedan pappa och Mathias, vilket var jättekul!
 
Efter det packade jag upp min resväska och gjorde mig hemma i mitt rum. Tog sedan en dusch och gjorde mig i ordning för att sedan köra in till tågstationen med Julia och åka vidare till Chicago!
 
Jag körde, vilket var kul, men läskigt! Har bara kört en gång innan här, och det var igår med Carey. Gick iallafall bra! 
 
Det tog ca en timme på tåget in till Chicago, och när vi kom fram, WOW! Vilken stad!
 
Med tanke på att jag inte var inne i NYC, så hade jag inte sett de höga husen än, så blev helt paff! Shit vad det är häftigt! 
 
Vi gick sedan in i lite olika affärer. Jag kollade efter vinterjacka, men hittade inte riktigt något som passade. Hittade dock en supermysig tröja från Topshop som fick följa med mig hem! 
 
Sedan gick jag och Julia till hennes favoritställe, Cheesecake factory. Med tanke på att vi kom när det var lunchtid, så var det mycket folk, men vi valde ändå att stanna på vår tur, så vi fick en grej som ska pipa när det är vi. Så vi satte oss ner och väntade. Först i en halvtimma, sen en timme. Sen gick Julia fram och frågade om det inte var vi snart, då sa de att vi skulle vänta i 5 minuter till, tills de plockat undan vid bordet. En timma till gick, och då gick jag fram och sa till en snubbe som stod i kassan att vi väntat i 2 timmar. Då fick vi helt plöstligt ett bord, så min tanke är att apparaten vi fick var trasig... Inte så typiskt, då saker och ting brukar gå fel när jag är i närheten...
 
Iallafall, maten var supergod! Jag tog något kött, med sås och potatismos. Otroligt smarrigt! 
 
Efter det skulle jag och Julia egentligen mött upp några tjejer, men det gick inte, vilket var lite tråkigt, men jag kommer få den tjejens nummer, så att jag kan höra av mig till henne kanske nästa vecka och träffa henne då. Känner att det kan vara bra att knyta kontaker ganska tidigt. Annars blir det nog lätt att det inte blir av.
 
Vi tog sedan tåget hem runt 7, och var hemma igen i huset vid halv 9. Har verkligen haft en supermysig dag med Julia. Jättetrevlig och glad tjej! Sjukt glad över att vi får några dagar tillsammans, så att hon kan visa mig runt här i USA! haha.
 
Nu sitter jag här med två papper, som Carey hade lagt upp. Det är information angående LCC möte. Jag och Julia ska på "Thanksgiving möte" hos vår LCC på tisdag, med alla andra au pairer i närheten, vilket ska bli superkul! Så då ska man ha med sig någon maträtt som symboliserar Sverige. Det är oklart vad jag och Julia ska göra än, då ingen gillar att laga mat, haha, så Carey sa att vi kanske kunde göra ett slags ägg, med tanke på att både jag och Julia älskar ägg. Lätt och smidigt, och gott!
 
Imorgon ska jag mest njuta av min lediga dag, och tagga till, till min första riktiga jobbdag på måndag! Ska även gå på bio med Julia imorgon, vilket ska bli kul!
 
I väntan på tåget
 
Fina Julia
 
Den underbara staden
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen blev det kväller
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
PS. Så otroligt skönt att det inte är kallt på kvällarna! Det var liksom folk som gick i Shorts och Tshirt?! Dock var det nog lite överdrivet, för SÅ varmt  var det inte. Men man hade lätt endast kunnat bära en tunn kofta. Sjukt skönt!


Kommentarer
Mamma

Wow!!! Vilka fina bilder! Vilka byggnader :) Så härligt att du trivs!
Love you!!!

2012-11-11 @ 07:55:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0