Jobbig dag

Idag har det varit en dag, precis som alla andra dagar, except from that Nate har varit så otroligt gnällig. (Åh, herregud, märkte inte ens att jag började skriva på engelska... Snacka om att det inte tar lång tid innan man även börjar tänka på det engelska språket...) Det började redan vid frukosten, då han inte ville byta om från pyjamas till vanliga kläder, så han gick med sin pyjamas till busstoppet med mig och Will... När vi kom hem igen var han ganska lugn fram tills jag skulla lämna honom på skolan. Men när jag sedan hade hämtat upp honom igen, vid 12, så börjades det igen. Allt jag sa/gjorde gjorde honom ledsen. Tillslut, när han väl blivit glad igen, gick vi ut i solen. Han åkte på sin sparkcykel, och jag fotade lite. 
 
Sedan ville han låna min systemkamera, och fotade lite. Haha, han är så söt, för kameran är så stor i jämföresle med honom, så han kunde knappt hålla i den. Så fotona blev lite snea, och allt som egentligen skulle vara med på bilden kom inte med. Sedan blev han gnällig, för han ville åka och möta Will vid bussstoppet 2 timmar innan vi ska göra det, så sa till att vi skulle stanna på gatan där vi var, men han ställde sig på gatan och började storgråta och skrika. Sjukt jobbigt. Är så svårt att veta hur man ska reagera i en sådan situation. Ska man trösta honom? Ska man låta sträng? Ska man prata med "bäbisröst"? Eller ska man bara låta honom vara? 
 
Vi gick sedan in igen, och jag frågade om han var hungrig. Det visade sig att han var superhungrig och ville ha mer mat, så kan vart därför han var så otroligt gnällig och tjurig! Så när vi kom in lekte vi lite med lego och han lånade sedan min mobil och tog mer bilder med den. Så söt!
 
När vi hämtat upp WIll vid busstoppet, så var det dags för snacks. Sedan fick jag ett sms från Jen, deras granne. Hon frågade om Nate och Will ville komma över på playdate med hennes två söner. Det fick de, så direkt efter sacks sprang de över till Jens hus. Ganska skönt. Då fick jag huset för mig själv i en timme, så då bäddade jag klart barnens renbäddade sängar som jag tvättat och fixade lite i köket och i mitt rum.
 
Sedan gjorde Will sin läsläxa för mig, och han spelade lite piano. Jag berättade sedan att jag hade med mig min tvärflöjt, och de blev jättenyfikna och glada. Så de sprang upp på mitt rum, och ville höra mig spela. Jag var jätteduktig tyckte de, och var helt faschinerande över hur man kunde få ljud i den, då de inte kunde få det. Sedan spelade jag och Will en låt tillsammans. Jag på min flöjt och han på pianot. Sedan skulle Chris (pappan) och barnen åka och hämta upp Carey (mamman) som lämnat in ena bilen. Så fick huset för mig själv igen i ca 2 timmar. 
 
Nu på kvällen har jag bara tagit det lugnt, och kollat lite serier. Ska snart sova. Är sjukt trött och har ont i huvudet. Kan bero på denna dagen... Hoppas på att morgondagen blir otroligt mycket lugnare, fast det tvivlar jag på. Nate är ledig på fredagar, så blir att vara med honom hela dagen. Men det är sista jobbdagen denna vecka, sedan är det helg! Och ska till Chicago på Lördag. Ska bli så kul!
 
Bilder från idag kommer imorgon. Ska försöka sova!
 
Tjing,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0