Min sista helg i Sverige

Imorgon är det dags. Dags på riktigt. Jag har liksom inte kunnat förstå det innan, men nu, nu är det verkligen på riktigt. Ingen är nog mer nervös än jag. Ingen. Sitter och skakar så är till och med svårt att skriva detta inlägg. Mitt hjärta går i 130 och mår illa. Fy...
 
Om exakt 12 timmar sitter jag på ett plan nu. Påväg till Amerika, som för över ett år kommer vara MITT land. Förstår inte.
 
I helgen har jag tagit min sista krogenrunda i Sverige, och förmodligen på ett helt år. Det var Halloweenfest på Villa, så dit drog jag och några av mina tjejer. Var hemma hos mig innan och hade det trevligt. 
 
Kvällen ute var faktiskt helt okej. Inte den roligaste kvällen, men långt ifrån den tråkigaste. Träffade min kusin ute och andra vänner, vilket var skoj.  Tog sedan sista bussen hem med Lollo. Kommer sakna den tjejen!
 
Idag har jag, mamma och Mathias åkt över till mormor och morfar, dit även Anders, Maria, Wilmer, Hampus, Hedda och Anders var. Vi fikade lite med goda bullar och kolakakor och hemmagjord svartvinbärssaft. Mormors är den bästa! Skrev ut mina flygbiljetter och sade adjö till min fina släkt. X antal tårar rann ner för min kind om man säger så. Det är helt sjukt att jag inte kommer träffa mormor och morfar på över ett år. Jag förstår inte. Tur som det är så har jag hjälpt dem att skaffa skype, så skype kommer det bli en hel del av. 
 
Efter besöket hos mormor och morfar åkte vi förbi pappa och jag hämtade några saker jag skulle ha med mig. Sade även "hejdå" till huset och mitt rum. Haha.
 
Nu i kväll har jag och mamma myst framför "the girl with the dragon tattoo". Inte den bästa film jag sett om man säger så...
 
Nu ska jag göra mig i ordning och försöka sova. Ska sova bredvid min mamma inatt. Hur mysigt som helst! Upp om 6 timmar. 6 timmar. Det är ingenting! Nu är jag verkligen på väg...
 
Lite bilder från helgen: 
 
Sofie och Josse
 
Annica och Elin
 
Elin och jag
 
Sofie och Josse
 
Elin och jag
 
 
 
Finaste Josse och Lollo
 
Söta Sofie
 
 
 
 
Halloween!
 
 
 
 
 
 
 
 
Älskade morfar ♥
 
Sötaste Hampetussen 
 
Underbara morföräldrar ♥
 
Finaste mamma ♥
 
Vet nog vart jag fått min knasighet ifrån iallafall ;) 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0