Veckostart

Har vart en lång dag idag. Började redan vid 7, då Carey skulle jobba på kontoret inne i Chicago idag. Väckte barnen, gjorde frukost, gick med Will till bussen, gick hem med Nate, läste lite för Nate, jag åt frukot, jag körde Nate till skolan och efter det åkte jag och handlade själv för första gången i mitt liv tror jag. Iallafall första gången jag gjorde det här, säjlv. 
 
Köpte lite välbehövliga saker som shampoo, balsam, tvål, skrubbhandskar, nagelacksborttagning, handkräm, ansiktskräm, sminkborttagning, ansikstvål osvosv + reesés = världens godaste godis. Jag gick och betalade, och gick sedan mot min bil, då jag hör att en man kommer springandes efter mig. "Du glömde dina mynt!" ropar han. "Oj, tack!" svarar jag och tar emot pengarna. I bilen ser jag att det endast är ca en cent, vilket inte är någonting alls och det har mannan sprungit efter mig med. Något sådant skulle verkligen inte hända i Sverige. Blev så sjukt chockad att han kom efter med det, visste inte ens att jag hade glömt några pengar. Man märker verkligen vilken skillnad det är mellan folket här och i Sverige. Alla är så otroligt trevliga här. Alla hälsar på alla, alla säger godmorgon och frågar alltid hur det är och säger alltid "Ha en bra dag" när man ska gå därifrån. Så otroligt trevliga är alla, och snälla, vilket mannan inne i mataffären bevisade.
 
Åkte hem och tvättade lite. Eller lite och lite var det inte. Fattar verkligen inte hur killarna kan smuttsa ner så mycket på en vecka. Dock är sakerna inte ens smuttsiga, utan de lägger alltid sina kläder i tvättkorgen så fort det använt något en gång. Alltså använder de nya byxor varje dag, så i tvätten är det alltid MINST 14 par byxor, vilket jag tycker känns sjukt onödigt. Inte tvättar väl jag mina byxor efter att ha använt de en gång. Men men, är väl bra att barnen är rena. Haha
 
Efter massor av tvätt, var det dags att hämta upp Nate. Gjorde lunch till honom och mig, sedan ritade vi lite och bara tog det lugnt tills vi skulle gå och möta Will vid bussen.
 
De fick sedan kolla på show innan vi åkte iväg på tennisen. 
 
Nu har jag slutat och sitter på mitt rum. Ska snart gå ner och ta något att äta! 
 
Här nedan kommer lite bilder på allt möjligt. Några är från de senaste dagarna, och några bilder är för lite längre sedan. Har även försökt tagit kort på hur julpyntdningen ser ut här inne och i området, men bilderna blev ju som de blev... haha
 
All tvätt - ovikt
 
All tvätt - vikt
 
Det jag och Nate ritade idag
 
Nate med teckningen
 
Nate lånade mobilen
 
Nate lånade mobilen
 
Nate lånade mobilen
 
Jag och söta Nate
 
 
 
Världens godaste. Älskar även att detta är en "familybag", men jag smaskar i mig den på en sekund, själv. Typ.
 
Nate pyntade min mobil. Star Wars - såklart
 
Mitt misslyckande av bild på julbelysningen i området, från mitt fönster
 
Skolbuss
 
Trött Nate
 
Pojkarna leker i lekrummet
 
 
Från när Nate och jag var i lekparken
 
 
 
 
 
Nate och Will pyntade även min tröja
 
 
I huset
 
 
 
 
Nates älskade Star Warsbok


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0