Anledningar

Anledningen, eller anledningarna, till att jag inte bloggar mycket här borta, är för att jag bor mitt ute i skogen där internetet verkligen suger. Det stängs av flera gånger i minuten, och kan försvinna i flera timmar. Detta har även varit min första arbetsvecka, så det har varit mycket att tagit in. Många nya vägar att lära sig, nya barn att ta hand om, nya regler, nya människor att skapa kontakter med. Med tanke på att det blev misförstånd i min förra värdfamilj med komunikationen, tyckte jag att det är viktigt att jag börjar med det redan från start här. Har därför ägnat en hel del tid med familjen. Inte överdrivet, men mer än med min förra. Vi har varit ute och ätit, kört bil tillsammans, de har visat mig runt, vi har skrattat och skämtat med varnadra, vilket aldrig skulle komma på frågan i min förra värdfamilj. 
 
Jag tror, att trots allt känns konstigt, att allt är nytt och lite läskigt i början, så tror jag att jag kommer trivas bättre på detta ställe. Jag har redan fått kontakt med en del tjejer, och med två av de åker jag till Boston med imorgon, vilket ska bli jättekul! Självklart saknar jag Chicago och mina vänner där, men det här är mitt nya hem och jag får helt enkelt bara acceptera det och göra det absolut bästa av det. Skulle aldrig avbryta mitt år för en sådan löjlig sak som rematch. Det här kommer bli bättre, och kommer hitta grymt mycket fina vänner här borta som kommer bli minst lika bra och nära som de i Illinois. Det gäller bara att jag tar för mig och visar hur bra jag faktiskt är. 

Nu har jag tänkt att sova. Har vart en lång dag idag. 

Och, självklart kommer jag att skriva om vad som hänt på senaste tiden, men det får vänta. Imorgon blir det att gå upp hyffsat för att fixa i ordning sig innan Olivia, den svenska au pairen, kommer och hämtar upp mig. So excited! 



Kommentarer
Mamma

Fina kloka hjärtat!! Hoppas du får en toppendag i Boston. Puss ❤

2013-04-21 @ 07:12:25
Camilla

Låter som du har det bra.
Lycka till med allt<3
Kram

2013-04-22 @ 16:56:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0