Krångelmiddag

Efter att jag var hemkommen från den mysiga picknicken, med den otroligt vackra utsikten, gjorde jag inte mycket alls. Slappade gärnet. 

Jag började göra mig lite smått i ordning, och sedan ropade barnen på mig där nere, så K kom upp till mig med en teckning med massor av hjärtan på, så söt. Sedan försökte jag hitta kläder tills ikväll, och då låtsades hon vara en vacker klänning, så hon gömde sig i min garderob, och jag pratade högt för mig själv vad jag skulle ha, och tog sedan fram K, som låtsades vara en vacker klänning. Ah, den leken lekte vi ett tag, vilket hon tyckte var jättekul, och när hon skrattar, så kan jag själv inte låta bli att inte få världens smile. Barnskratt kan vara det vackraste.

Vid 4.30pm var jag redo att ta bilen till mallet med Olivia, men då fick jag ett mess av henne där hon skrev att hon fått punka på motorvägen när hon var påväg från flygplatsen, där hon lämnat av Dorie. Så typiskt! Så vi skulle inte hinna till mallet innan. Så det var bara för mig att leka mer med barnen! Haha.

Vid 6.30pm var jag redo igen att åka till cheesecake factory för att ha middag med au pair tjejerna, men fick då yttligare ett sms och upptarering i vår fb-grupp, att det var fullt på cheesecake factory, så att vi skulle äta på TGIF istället. Jippi kände jag, som inte har en aning om vart det ligger, och har ingen GPS. Det som var bra dock, var att tiden var ändrad från 7 till 8pm, så hade en timme på mig att hitta en lösning. 

Jag gick upp på mitt rum och letade vägbeskrivningar via google maps, men det förstod jag ingenting av. Det enda som de beskrev var åk söderut, åk västerut osv. Jag vet väl inte vart söderut och västerut är från min startplats. Blev så arg! 

Jag skrev då i fb-gruppen och frågade om det var någon som ville möta upp mig vid mallet, och sedan kunde vi åka tillsammans till TGIF, då det tydligen inte var så långt ifrån. Fick ett svar från en tjej att hon och en annan  tjej var på det lilla mallet, så att jag kunde komma dit, och sedan åka tillsammans. BRA! Så satte mig i bilen och åkte till det lilla mallet vid exit 24. 

När jag kommer dit, parkerar jag och vi åker mot TGIF. Det roliga då, är att tjejen som kör, har GPS, och förlarar för mig senare på kvällen att hon inte hittar någonstans, och måste ha GPS. Då kände jag mig ganska duktig, att trots att jag bara vart här i 2 veckor, hittar till så pass många ställen ändå, utan något hjälpmedel. 

Middagen var helt ok, förutom att när all mat kom in, blev jag utan. Alla började äta, och mixa med sin mat, och där satt jag utan någon mat. När servitören kom tillbaka sa jag att jag inte hade någon mat, men det visade sig att tjejen som satt mitt emot mig hade tagit min mat. Hon hade redan börjat småäta på den och sprutat ketchup på pomesen. Kul. Så där satt jag, med mat som någon annan redan nallat på... Trots att jag var lite smått irriterad på det, åt jag glatt upp, med tanke på att jag var så hungrig. Jag beställde en köttbit, med pomes, och färska grönsaker trodde jag, men grönsakerna visade sig vara någora konstiga, mosiga, jag vet inte vad. Inte var  det gurka och tomat som jag hade föreställt mig. 

Ännu mer krångligt blev det när vi skulle betala, då vi var 20 pers vid ett och samma bord. Tror det tog en timme för att lista ut vems saker som var vems, och sedan kunna betala. 

vid 11.10pm skjutsade tjejen som mött upp mig vid mallet, tillbaka till mallet, och jag åkte hem igen.

Var en helt OK middag, men har vart med om bättre kvällar om man säger så! Haha


Hade på mig en klänning igår. Gud så somrigt.



Kommentarer
Mamma

Vacker du är!!! Puss

2013-04-28 @ 17:16:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0