Sista natten

För exakt 5 månader sedan skrev jag att jag sov sista natten hemma i Eskilstuna. Sverige. Idag skriver jag att detta är sista natten hos "min" värdfamilj. 
 
Är en ganska skum känsla, att jag ska härifrån. Men samtidigt känns det ganska befriande att komma härifrån, med tanke på hur jag har blivit behandlad sedan jag fick beskedet om att jag inte ska jobba kvar här, för jag kan nu säga det. Jag ska inte jobba i denna familj som au pair längre.

På lördag kommer denna familjs nya au pair hit. Jag har ingen aning om vem det är och familjen har inte heller berättat det för mig, utan det fick jag reda igår av CC kontoret här i USA. Denna familj verkar inte tro att det är viktigt för mig att veta när jag behöver packa mina saker och vara ute från huset.

Jag får iallafall bo hemma hos Emma och hennes värdfamilj tills vidare. De är fortfarande i Florida, men de är så snälla och har sagt att jag fåt stanna där ändå. Har så fina vänner här borta! 
 
Så nu, 22.42, lägger jag mig och sover i denna säng för allra sista gången. Känns skönt. Lättnad.
 


Kommentarer
Emma

Jag älskar dig <3

2013-04-05 @ 06:26:54
URL: http://nattstad.se/memela
Isabelle

Lycka till med allt, Johanna! :)

2013-04-05 @ 07:05:47
Anonym

En stor kram!!! Hoppas att allt löser sig. <3 /amandadadad

2013-04-05 @ 07:13:11
Elin

Hoppas de löser sig till de bästa!! <3

2013-04-05 @ 09:12:46
Camilla

Lycka till med allt❤
Kram

2013-04-05 @ 13:55:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0