190813 - Paddleboarding

Halloj! 

Är så jobbigt det här att blogga när det är så många olika "event" jag missat att skriva. Men tänkte att jag ska göra inlägg nu för vad som hänt i veckan, och sedan kommer jag komma till det som hände förra veckan, party, indiskabröllop, vinkväll osvosv....
 
I måndags var jag ledig, och jag hade även turen att Janni också var ledig. Så vi hade dagen innan vart och köpt vin och sedan hade vi vinkväll hemma hos mig. Hon sov sedan kvar här. Kommer skriva ett inlägg om det också, så blev bara lite kort.
 
När vi vaknade var det otroligt vackert väder, så vi bestämde att vi skulle åka in till Essex river i min stad och åka paddle boarding. Vi var där strax innan 12, men ingen var där, så vi gick omkring i samhället och letade efter folk som visste vart alla var, men de visste ingenting. Vi ringde då till de, men de svarade inte så jag lämnade namn och nummer så de kunde ringa upp.
 
Vi ville ju dock ut på vattnet så vi gav inte upp inte. VI bestämde oss för att åka till mallet och köpa en luftbåt på toysrus, men såklart hade de inga sånna kvar? Frågade då vart man kunde köpa de och de sa i en sportaffär, så när vi var påväg dit ringde de från paddleboardingen och sa att de var i glouscester istället för essex, då det var långgrunt där just nu. Så vi åt lite snabbt på donken med hamburgare och glass, vilket är standard för oss nu för tiden, och sedan åkte vi till baken och jag löste in mina checkar jag hade och sedan åkte vi till gloucester. 
 
Jag hade större förväntningar om det, men visst det var kul. Var dock roligare att se allas reaktioner när vi var där ute på vattnet och se de som hoppade från som en pinne. Såg ut sådär som det gör när "Pirater" ska hoppa ner i vattnet. Haha, svårt att förklara. Pir kanske det heter?!
 
Var där i 3 timmar iallafall och på de timmarna hann jag ramla i vattnet och bly dyngblöt i mina jeansshorts, filma massor och prata med ena instruktören som hon även bodde i Essex. Se där!
 
En kul upplevelse, men ingenting jag skulle betala för att göra om...
 


















 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0