Födelsedagsbarn!

Igår, den 12/9 var det världens bästa mormors födelsedag, likaså mitt värdbarns 3e födelsedag! 
 
Saknar dig såå mycket mormor. Känns så skönt att prata med dig och se att du har det bra. Inte länge tills jag kommer hem, hem på riktigt =) Älskar dig!
 
Firandet av mitt värdbarn var inte så stort. Jag gav henne min present och hon blev jätteglad för LEGOT jag hade köpt, vilket jag blev glad över. Mer än så var det inte riktigt, var en vanlig dag. Jag hade planerat att baka något gott till henne och ha kul, men min värdmamma sa att jag inte fick ge henne något godis eller tårta, för att hon skulle få det ikväll. Tycker dock att jag kunde ha fått gett henne en liten bit av min goda svenska kladdkaka... 
 
Iallafall så lät jag henne bestämma vad vi skulle göra. Barnen som inte är tillåtna att kolla på TV, lät jag de idag få välja en film att kolla på. Det blev "the princes and the frog", vilket kanske kan ha vart mitt förslag... hehe. De ville egentligen re "Tangled", vilken vi såg i NJ förrförra helgen, så kul med något annat. Slutade med att de ville gå och leka med cupcake legot jag gav till henne och jag satt och kollade slutet av filmen själv, haha. 
 
På kvällen tog jag, ÄNTLIGEN, tåget till Harvard för sista gången! Lyckan var obeskrivlig! Innan tåget kom var det en kille som började prata med mig också. ALLTID när jag sitter på den där bänken är det killar som börjar snacka med mig. Borde kanske hänga där mer...
 
Lektionen gick ganska bra iallafall, trots att jag under första lecture höll på att somna. Ögonen vägde verkligen bly. Andra delen gick bra och var ganska interesant. 
 
Tackade av vår lärare. Första gången jag pratade med honom, typ. Första och sista.
 
Tåget på väg hem tog längre tid än vanligt kändes det som. Även på tåget på väg hem, höll den där kondultören eller vad det heter på med mig. Första gången kom han bakifrån och skrämde mig och andra gången kom han och skrattade och klappade min arm. Jadu... Måste vara något med min nya jacka. Alla vill ta på den... 
 
När vi gick av tåget kunde jag inte mer än att skrämma tillbaka. Gick dock inte så lyckat då han var en bit ifrån och han bara skrattade, men så kan det gå! 
 
Idag är det tisdag och jag har gymmat. Värsta basic training passet någonsin. En och en halv timme av squats med vikter och massa andra benövningar i intervaller. Herregud... Så död var jag efter. Röd som en tomat var jag också... Skönt nu i efterhand dock! 
 
Idag har jag lekt ännu mer med Legot A fick igår, och fick äntligen ge de lite av min gudomliga kladdkaka, uppskattades! 
 
Har vart ute och lekt lite i den knappt befintliga snön och lekt katt, som alltid. Vanlig tisdag med andra ord.
 
Barnen vaknar nog snart upp från deras nap, så borde avrunda detta.
 
Ikväll är det starbucks, och sedan är det bara att längta till fredag och julbord på IKEA och jingle ball konsert i TD-garden i Boston på lördag. Undra vad Miley Cyrus kommer göra för tokigheter denna helg... Ska bli kul att se!
 
Förövrigt, är det någon som har tänkt att vilja skicka något i julklapp av släkt osv, så uppskattas pengar och godis. Ville bara säga det! 
 

Fina mormor och jag. Love you!


Legot A fick
 
Birthday girl och hennes fina Didi (storasyster på Hindi)


Kommentarer
Mamma

Fina fina fina <3

2013-12-11 @ 11:07:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0