Förra veckan

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen, så vad har hänt sedan sist...
 
Hela förra veckan var det jobb som vanligt, träffat vänner och vart på "dejt" med S igen. Åkte hem till hans ställe där han bor med sina rumskompisar och åt mat, snackade med hans kompisar och kollade film. Åkte hem till Julia i fredags när hon jobbade kväll. Hennes värdbarn var så söta. När jag kom öppnade de dörren och sa "vi har väntat på dig!". De ville även spela spelet RISK, som jag aldrig spelat förut, och Julias yngsting ville sitta bredvid mig. Känns väldigt bra att man blir omtyckt av människor och barn man knappt träffat =)
 
I lördags tog jag tåget in till Boston helt själv. I Boston denna helg var det en stor fest. De "invigde" tydligen julen, så alla som, lyckligtvis, har åldern inne, firar det genom att gå in på alla möjliga krogar och dricka och sedan gå vidare till nästa. Blev så sjukt avundjuk när jag hörde det av Janni... Vill vara 21... Iallafall, på vagnen jag satt i tåget så var näst in till alla utklädda till tomtar och likanande. Alla drack även och skrek ut högt "I GOT FIREBAAALLLLL!!". Det var även någon som fyllde som hela vagnen sjöng för. Så himla mysiga är amerikanare på sitt egna sätt, alla verkligen bjuder på sig själv och vågar ta för sig, vilket vi svenskar, inte minst jag, är lite sämre på... Var även en gubbe som gjorde ballongdjur till några på vagnen, haha.
 
Tack vare detta på tåget, hade jag turen att åka gratis. Grattis mig!
 
Det visade sig att Carro och Clasine också var på tåget, så vi tog oss tillsammans till den svenska julmarknaden vi skulle till. Vi mötte upp Janni utanför marknaden då hon hade övernattat i Boston efter en utgång på fredagen, då hon, den lyckosten, är 21. 
 
Marknaden var helt ok. Jag blev lite väl tokig när jag kom in där och ville nästan gråta. Svenskt godis överallt, lussebullar, kanelbullar och allt som hör julen till. Var någon snubbe som började snacka med oss, självklart på svenska, om hur han hade flyttat från Kirunna till Usa för 15 år sedan. Riktig skrytmåns. 
 
Vi gick iallafall runt där, köpte en svensk våffla med sylt och grädde och lyssnade på det svenska luciatåget. Aldrig sett så mycket svenskar på ett och samme ställe på väldigt länge, vilket var en mycket konstig känsla. Kommer bli så sjukt att komma hem och höra svenska överallt. Kommer nog inte riktigt känna att jag hör hemma...
 
Efter att vi gick omkring på marknaden, drog jag och Janni hem, medan Carro och Clasine stannade kvar. 
 
På kvällen mötte jag upp Julia för middag på nighty nine tror jag det hette, som låg vid fula mallet. Kom dit vid 8 och stannade till stängning, vid 11.30. Efter det tog vi den classiska rundan till Mcdonalds för lite hot fudge sundy m. M&Ms, som visade sig vara en hot fudge, utan hot fudge... blev lite besviken... 
 
Var hemma strax efter 12 och snackade lite med folk, innan jag fick somna. 
 
På söndagen kom Janni över hit, då jag var hemma själv. Kollade runt på lite event och hotel inför nyår då det förmodligen blir NYC igen, fast denna gång för fest och inte balldrop. Blir nog kul! Bara att det är så jäkla dyrt över nyår och allt är nästan redan fullbokat... 
 
Efter det åkte vi och hämtade upp Julia som vart hurtbulle och tränat, och åkte sedan vidare till ett annat mall som ligger lite längre bort. Var på jakt efter nyårsklänning till Janni och födelsedagspresent till min nuvarande 3åring. Slutade med att jag kom hem med present till min 3åring, julklapp till mormor och Wilmer i Sverige. Janni hittade ingen klänning, men fick istället med sig en megaball väckarklocka! Julia passade på att shoppa choklad för sina presentpengar på Godiva, då hon fyller på lördag! 
 
Efter det skjutsade vi hem Julia och jag och Janni stannade till på Target där jag köpte en presentpåse och silkespapper till presenten.
 
Avslutade kvällen med lite prat med min värdmamma innan det var dags att hit the bed. 
 
Lite så har min vecka sett ut. Trevligt!
 
En av många bilder från fotograferingen med cultural care i september! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0