Helg igen

I fredags så hämtade jag upp Janni och sedan drog vi och mötte upp Julia på mallet. Jag behövde köpa lite julklappar och hittade faktiskt både till bror och morfar, plus två saker till mig. Höhö. Gick även in i en butik där de hade massagestolar. Jag valde nog den bästa, då det  verkligen var massage över HELA kroppen. Från fötter till huvud. Massagen pågick i ca 20 minuter. VÄRT!
 
Mallet stänger sent nu under juletid, så länge som 11. Efter det ville varken jag eller Janni hem, så vi bestämde oss för att dra till en kille som heter Zach som bor i Ipswish vilket ligger ca 20 minuter ifrån Essex. Julia skulle jobba dagen efter så vi skiljes av vid mallet. 
 
Åkte till Ippis iallafall, men stannade till på donken innan för lite glass till mig, hehe. Har aldrig vart ett big fan av glass (tror jag?!), men här borta lever jag ju på det. Donkens hot fudge med m&ms, kan vara det godaste. Zach kom ut och mötte upp oss och gick sedan upp på hans våning. Trappan på utsidan må vara den läskigaste trappa jag gått på. Så hal var den av all is. Men vi överlevde - puh! 
 
Satte på en film, som var väldigt värdelös faktiskt. Förstod mig inte på den. Drog hem så jag var hemma vid 3. 
 
På lördagen gick jag i princip bara upp och duschade och drog sedan över till Zach. Satt och pratade och träffade hans föräldrar som var otroligt trevliga. Visade sig att hans mamma bott i Sverige till och från i 6 år, och kunde därför lite svenska och hennes föräldrar var även från Sverige. Känns som att alla Amerikaner har någon svensk bakgrund... Fick även träffa hans hund, Ginger, som var världens vita fluff. Ursöt! Dock verkade det inte som att hon gillade mig, då hon alltid gick ifrån så fort jag klappade henne. Dock lyssnade hon på mig när det vankades mat! 
 
Jag behövde sedan åka till Target för att fixa lite, och Zach erbjöd sig att köra. Väldigt snällt! Köpte godis att skicka hem till sverige och letade även efter present till A, men hittade ingenting, så fick bara bli lite godis och en Linth choklad, smak; chili. Jag och mamma smaskade alltid på den tillsammans under en pläd framför en film. Zach sa att det var något av det osmakligaste han ätit, men åt ändå 4 bitar? Hmm... Man tager vad man haver, typ. 

På vägen hem från Target beställde vi pizza, vilken var en av de godaste. Kykling och parmesan pizza. Urgott! Satte på en skräckis, som inte ville funka, så jag gick och la mig istället medans Zach skulle duscha, vilket slutade med att han somnade i soffan... Haha. 
 
Vaknade tidigt av att Zachs bror kom över med hans son. Var tydligen ett amerikan football game som de skulle kolla på, så då passade jag på att göra mig i ordning för att dra och Zach för att åka till gymmet. 
 
Jag åkte iväg till CVS för att skriva ut bilder till min värdfamiljs present och även till ett kort till min värdmammas föräldrar. Köpte även A's present där och make-up remover. Efter det åkte jag till donken (ovanligt?) och gjorde min första, alldeles ensama drive-in. High five på den! 
 
Åkte hem och åt min mat, i smyg, då jag inte vet om jag får äta kött i huset?! Kollade runt på datorn då jag vart internetlös i mer än 24 timmar. Packade sedan väskan, slog in julklapparna och nu sitter jag här i NJ. Det var min helg det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0