NJ, vi sågs igen + Montreal

Då har vi kommit fram till NJ igen. Bilturen hit gick ganska bra idag, då jag fick sitta i framsätet med tanke på att min värdpappa kommer att ta tåget hit på tisdag. Barnen skrek som vanligt så inte fick man sova mycket, och när man väl slumrat till så vaknar man av gråt eller skrik. Inte lätt att åka bil med småbarn...
 
Trodde även att jag skulle få bli den tjejjiga varitionen av "home alone". Familjen hade sagt att vi skulle åka runt 5.30-6pm, då barnen ätit middag. Jag väntar, jag väntar jag väntar. Det är svart i hela huset och hörde inga röster alls, vilket jag tyckte var skumt då det alltid är ljud i detta hus. Klockan blev 6, och då äntligen kom de hem. Vet inte vart de hade varit, men hem kom de iallafall. SKÖNT! Hade inte velat sitta hemma yttligare en jul ensam, vilket jag faktiskt gjorde förra året...
 
Vet dock inte ens om denna familj firar jul. Jag har inhandlat julklappar och packade ner de i min väska hit till NJ, men börjar tvivla rejält om vi ens kommer att fira denna högtid.Det visar väl sig... 
 
Klockan är strax efter 1 på natten här nu, så jag borde sova. Börjar vid 8.30-9am imorgon, så lite sovmorgon iallafall, om man nu kan kalla de det... 
 
Just ja, jag bokade, innan jag åkte, bussbiljetter till mig och Janni till Montreal över nyår! Hur ballt?! Jake, Jannis kompis, ska även han med. Kommer nog bli ett av de bättre nyåren.  
 
 Montreal på vintern. Väldigt  fint om ni frågar mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0