Tisdag 12 December

Jobbade till strax efter 12 idag, då jag lämnade barnen hemma hos deras farmor. Hade satt på mig träningskläder för att jag tänkte åka till gymmet efter, man var allt för hungrig för att göra det, så åkte hem och lagade lite pasta, sås och quorn biffar, som var det enda som fanns. Någon variation till lunch och middag är det aldrig iallafall. Längtar såå till julbordet imorgon så det vattnas i munnen!
 
Åt min mat till gårdagens paradise och sedan kollade jag på resten av "the vow" som jag började kolla på igår kväll. 
 
Vet inte riktigt vad som händer ikväll, men hoppas på att någon vänlig själ vill hitta på något. Var bara hemma hela dagen igår, vilket var supertråkigt, speciellt när internetet inte heller funkade, så satt i sisådär 2 timmar och glodde på en svart skärm och höll tummarna för att internetet skulle börja fungera igen. Aldrig insett förrän jag flyttade hit hur beroende man är av internet. Speciellt då jag inte heller har någon smartphone att använda eller en tv. Jag blir som en famijemedlem i familjen hedenhös, som är några av karaktärerna i årets julkalender. Riktigtrolig julkalender tycker jag faktikst! Har inte sett dagens avsnitt än så ska nog passa på att göra det medan jag har internet... Har även köpt mig en chokladkalender, vilket jag gjorde på "whole foods" med Julia, Janni och Carro för någon vecka sedan. Mycket bra köp! Köpte även ett pepparkakshus med derorationer till till barnen igår jag hade tänkt fixa med nästa vecka. 
 
Har även fått hem yttligare en jacka jag beställt och min nyårsklänning, så kanske gör något inlägg med mina nya inköp. Inte för att det kanske är så interesant, men ändå. 
 
K i min första vinterjacka


Kommentarer
Marita

Ha ha ha Hedenhös-Johanna :)Hoppas du har internet nu så du kan fortsätta skriva på din blogg. Så roligt att läsa den! Hoppas det svenska julbordet smakar riktigt gott! Och grattis till att du har klarat av dina Harvardlektioner!Bra jobbatJohanna!Kram

2013-12-12 @ 21:45:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0