3 månader i USA!

Idag har jag vart i USA i 3 månader! Väldigt länge om man tänker efter, men samtidigt kort tid, om man tänker på att jag ska vara här i ett år. Är ialalfall lite stolt över att jag klarat av att vara här så länge, och är så glad att jag hamnat i den här familjen och redan fått så fina vänner. 
 
Dagen rullade på som vanligt. Började jobba vid 7, och lämnade av N klockan 9. Därefter åkte jag ett ärende till CVS för att fixa en kräm till mina röda och vita blåser som jag fått på kroppen som kliar som tusan. Tog ca en timme. Efter det åkte jag till Jewel för att köpa Reeses. Sjukt gott. Så satt och moffade det när jag kom hem medan jag kollade ett avsnitt av Svenska hollywoodfruar.

När klockan slog 12 var jag och hämtade upp N och åkte hem för att laga mat. Men han var inte hungrig, så vi åt bara lite ägg. Haha. Vi gjorde läxor och mös. Det sorliga var att han verkligen ville mysa. Han ville att jag skulle ligga i hans säng och hålla om honom och han ville ligga i mitt knä och krama om mig hela tiden, men jag sa flera gånger att han inte kunde göra det, eftersom jag inte vill att han ska drabbas av blåsorna och de som jag har. Så när jag blir frisk igen, ja då tusan ska vi mysa! 
 
Senare var det dags att hämta upp W och sedan vidare till tennisen. 
 
När vi kom hem slutade jag. Tog bort mina sängkläder och tvättar de nu på högsta värmen, så att skabberiet försvinner. Har även vädrat mina sängkläder och lagt ALLA mina kläder jag äger, förutom de som jag aldrig använt här, i olika högar som jag ska tvätta. 
 
Jag ska, när tvättmaskinen är klar, åka och hämta upp Emma och sedan ska vi vidare mot starbucks och dricka något. Vi har på vår bucketlist att vi under vårt år ska ha testat ALLT på menyn inom drickväg. Har hittils druckit två saker där, så idag väntas den tredje! Det dumma är dock att ingen av oss gillar varken te eller kaffe, så kommer bli en plåga att dricka det, när vi väl vågar oss testa på det. Men men! 
 
När jag kommer hem från Emma senare, ska jag hoppa in i duschen och sedan kleta in mig i krämen som doktorn skrev ut idag under mitt besök. Så inom en månad kommer jag vara frisk och klifri! 
 
Nu tror jag att tvätten är klar, så ska gå ner och lägga det i torktummlaren och sedan göra mig klar för att åka och hämta upp min fina svenska! 
 
Tre månader i USA kan nog inte firas bättre än en myskväll med Emma! 
 

Bild på min tokfia igår!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0