Förra fredagen

Okej, den här veckan måste jag erkänna att jag har varit världens sämsta bloggare, eller förra veckan kanske jag borde säga... Whatever. Jag ska bli bättre med det här. Det har bara inte funnits tid och ork känner jag. Jag skrev tidigare att det har vart jobbigt här hemma, då jag inte känt någon sammanhörighet, men det har ändrats, och jag är så glad. Jag och min värdmamma har pratat, och det visade sig att det var som jag trodde: ett missförstånd. Hon blev jätteglad över att jag hade pratat med min LCC, och tyckte att det var modligt av mig att jag ville lösa det här och inte bara drog ut på det ännu mer, med tanke på att de vill ha mig som en familjemedlem. Det var verkligen en lättnad för mig, och nu är jag taggad till tusen att fortsätta detta år ännu mer än innan! 
 
Så, vad har hänt sedan sist? För att veta det måste jag själv till och med läsa min blogg, för att veta när jag bloggade senast + kolla i min privata handskriftsdagbok (Vilket jag sedan insåg att jag inte heller skrivit i på ett bra tag) 
 
Förra veckan rullade på som vanligt. Jag tränade varje dag (de dagar jag kan träna, dvs mån-torsdag) med Michelle. Har haft träningsvärk hela veckan, så antar att det är positiv, och börjar se resultat, så snart så kommer jag vara på topp! 

I fredags så hade jag tänkt ta med N till  "barn museeumet" här i Frankfort, då vi hade tänkt gått dit i måndags är han var ledig från skolan men var då stängt, och han har tjatat om det sedan dess. Men när det väl blev fredag ville han inte åka dit. Jag tror mycket berodde på att jag och Emma hade bestämt att N och hennes tjej P skulle ha en playdate together. 

Efter att jag och N vart på biblioteket, som vi är varje fredag, åkte vi till affären och handlade lite frukt och pizza och åkte sedan vidare till Emma. P var så glad när hon såg N och de lekte verkligen sjukt bra tillsammans. De var så söta, då de höll varandra i handen, och P ville pussa och krama N hela tiden. N verkade inte tycka om det, men innerst inne tror jag att han gjorde det, då han smålogg hela tiden! 
 
Jag och Emma satte in pizzan i ugnen och sedan lekte även vi med dem. 
 
Tanken var att de skulle leka i ca 1.5 timme (till klockan 1), då P skulle ta sin nap. Men så blev det inte. Klockan 3 åkte vi istället hemmåt, och behövde gå och hämta W från bussen på en gång. Var en kul dag, och jag är säker på att vi kommer komma dit fler gånger och ha playdates. Emma, N pratar redan om att han vill ha en ny playdate, så de kanske kan ha en nästa fredag, då alla barn är lediga denna fredag? ;) 


Vi skulle bara 3 saker. Men såklart ville N åka i denna ;) 


N blev förvånad när det var en ambulans vid affären. "I think they buy food for the old people"






















Sötaste barnen! 













 

På kvällen kom Pat and Jim över på middag. De skulle åka till Florida på lördagen, så de övernattade här. Var jättetrevligt. Det var efter denna middag, när alla lags sig, som jag och Carey lättade på våra hjärtan och pratade med varandra. Det kändes jätteskönt!  

När jag hade kommit upp på mitt rum, kollade jag på mina telefoner och såg att jag fått X antal meddelanden och missade samtal från min oroliga vän Emma. Bara en minut senare kommer Carey in till mitt rum och säger att hon fått minst lika många meddelanden från Emmas värdmamma som också var orolig för mig. Tydligen hade jag sagt att jag skulle komma till de direkt efter jobbet (vid 5), vilket jag hade glömt bort. Ändå sött att de bryr sig om lilla mig! Emma hade skrivit och frågat om jag ville komma och sova över och dricka lite och bara mysa, så det ville jag. Problemet var bara att Pat and Jims car stod och blockade garaget, så jag skulle inte kunna komma ut med min bil. Carey sa att hon ville att jag skulle åka iväg, men att hon inte viste vart deras nycklar till bilen var. Jag sa att det var lugnt med tanke på att Emma och jag ändå skulle ses imorgon (lördagen), då vi skulle åka in till Chicago. Men Carey gick in och pratade med Chris, som halvsov, och bad honom flytta bilen. Hur söta?! Så då kunde jag åka iväg. Nu förstår jag verkligen att de bryr sig om mig. Tänk, att jag har gått och vart lite osäker i flera veckor, och efter ett samtal på 20 minuter, kan göra allt så himla mycket bättre. Är så glad, och nu vet jag verkligen att de bara vill mig väl! 
 
När jag packat min väska åkte jag över till Emma. Va satt i soffan och smådrack och snackade. Emma och jag börjar skratta, och helt plötsligt kastar Emmas värdmamma en kudde på mig, och hela min drink faller över mig. Tack! Har ingen aning om varför hon gjorde det, men men! Luktade även som en alkolist i håret och om min halsduk. Mjukisarna jag hade på mig var även helt kladdiga! Men men ;) 

Vi somnade ganska sent den kvällen, men det var roligt! Alltid kul att umgås med denna brutta! 
 
 


Kommentarer
Emma

Playdate på fredag låter kanon då kan alla barnen leka med varandra :)<3

2013-02-27 @ 17:11:42
URL: http://www.nattstad.se/memela
Mamma

💕

2013-02-27 @ 19:44:45
Mamma

💕

2013-02-27 @ 19:45:06
Big

You know. You had black, and you told to newer go back.10 inch;)love.

2013-03-02 @ 02:36:20
-

Vart har du tagit vägen? Mitt dagliga solsken här i E-tuna!
Kul att ungarna får leka tillsammans, måste vara jättekul både för dig och för dem! :) är superglad att familjesituationen verkar ha löst sig! Missförstånd är så jobbiga! Fortsätt att vara som du är och det kommer bli ett skitbra år! Jobba på, för du är stark och klarar detta underbart bra!

Fortsätt lysa :)
Kram ifrån mig igen!

2013-03-02 @ 22:26:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0