Chicago idag

tjääna!

Har inte blivit mycket bloggande den här vecka, och varför vet jag inte riktigt. Har haft en av de slappaste veckorna någonsin, så har nog blivit att jag mest bara har velat vila. Har även kännt mig lite hängig. Tror barnen har smittat mig med deras förkylningar... Har även blivit nojjig över om jag har fått diabetes... Jag har ätit så sjukt mycket godis här borta, ja, mer än hemma i Sverige, hur nu det kan vara möjligt... Har haft ont i huvudet hela veckan, dricker vatten hela tiden och behöver kissa typ hela tiden. Nu börjar det dock bli bättre, så hoppas att det bara har varit något tillfälligt. 
 
Veckan har iallafall rullat på bra, och barnen har skött sig och vi har haft kul! Barnen har varit på playdater, och häromdagen hade N 3 kompisar över här. Trodde verkligen att det skulle bli så otroligt mycket skrikande, men de satte på Wii och spelade så fint och lugnt. Så fina barn jag tar hand om! 
 
När N's ena playdatepappa kom och hämtade C så frågade han mig om jag spelar fotboll. Då sa jag att jag har spelat det till och från sedan jag var 5 år gammal, och slutade för ca 2 år sedan. Han sa då att det är en cup inne i Chicago varje sommar, och frågade ifall jag var intresserad i att vara med i laget, då de behöver folk. Måste erkänna att jag har saknat fotbollen en hel del, så skulle kanske vara kul! Han har inte någon mer information om det än, så har fortfarande mycket tid att fundera över det! 
 
I fredags gick familjen över på middag hos grannarna, och frågade ifall jag ville följa med, men det orkade jag inte, så stannade hemma och skypade med lite vänner hemma i Sverige istället. Alltid kul att höra deras röster! 
 
I lördags stannade jag också hemma hela dagen. Jag skickade ett mail till Pricsilla och Tatijana och frågade om de ville hitta på något, men de skulle jobba på kvällen, så det passade inte så bra. Vi bestämde istället att vi skulle åka in till Chicago på Söndagen (idag). Stannade då hemma med familjen och lekte lite med barnen och pratade med familjen. Skypade sedan lite med mamma och några vänner. 
 
På kvällen fick vi främmande av några vänner till familjen. Jättetrevligt var det! Vi åt någon Pastagrattäng och godsaker att doppa i smält choklad till efterrätt! Mums! Barnen var även så söta, när jag satt och åt smög de runt och kikade på mig och fnittrade sådär gulligt och ville att jag skulle leka med de. Ännu ett tecken på att jag går så bra ihop med barn, så det känns jättekul!
 
De åkte hem vid 9pm, och då gick jag upp och skypade lite och gick sedan och lade mig. 
 
Nu sitter jag på mitt rum och har ätit frukost och gjort mig i ordnig för att åka in till Chicago. Tatijana skrev precis att hon har blivit lite förkyld, så hon kan inte hänga med. Lite synd, då det alltid har blivit hinder i vägen när vi ska träffas... haha. Men det får bli en annan gång!
 
Tåget kommer om ca 40 minuter, så har ganska mycket tid på mig! Dock har jag aldrig tagit detta tåg, så  vet inte riktigt vart det är, haha. Så letade upp adressen på internet, så hoppas verkligen att det är rätt! Haha.
 
P kommer iallfall att redan sitta på det tåg när jag kliver på, så är skönt! 
 
I veckan så fyller W 7 år! Och nu är det mindre än 2 veckor till Emma, den svenska au pairen som ska flytta hit, kommer! Ska bli så kul att träffa henne! 
 




Kommentarer
Mamma

Ha så kul snygging!!! Puss ❤

2013-01-13 @ 18:59:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0