220713 - Cheesecake factory

(Detta skulle ha publicerats i måndags 22/7-13)

Idag var det verkligen inte en kul dag på jobbet. När jag hade badat flickorna efter deras nap, skrek K på mig helt utan anledning, slog mig och sa att hon hatade mig. Jag blev verkligen så ledsen att jag inte ens kunde prata. Blev stum. Gick ner och slutade jobbet och bara satte mig ner i ett hörn och började gråta. Var så sjukt besviken på K. Blev så ledsen/arg.

Hon kom senare fram och bad om ursäkt, men både jag och min värdmamma sa att man inte kan hålla på så, att såra någon och sedan bara komma och säga förlåt hela tiden. Man kan tillslut inte acceptera det och tar det inte på allvar.

Jag gick upp på mitt dum och skypade snabbt med mamma, men hade ingen energi och kände att jag var för arg att prata och ville Inte slänga ut ilskan på henne som jag tyvärr brukar göra. Vi la istället på och pratar en annan dag =)

Jag skickade istället ett meddelande på fb till mina svenska kompisar och frågade om de ville göra något. Vi bestämde att åka till cheesecake factory vid 8, så var bara att fixa sig lite och dra iväg.

Medan jag gjorde mig i ordning kom K upp i mitt badrum och bad om ursäkt igen och kramade om mig hårt och sa att hon aldrig ville att jag skulle lämna henne/de. Då kändes det verkligen som att hon är ledsen för vad hon gjort och att hon verkligen förstår att hon inte kan bete sig så. Tror på något sätt att det var bra att jag grät framför de, så att de förstår att de sårade mig. Hoppas dock att jag aldrig mer ska behöva gråta, och de också för den delen...

Iallafall, drog till cheesecake och mötte upp Caroline, Janni och Julia. Fick ett bord och alla tog en rätt som innehöll kyckling. Alla blev mätta och belåtna, men både jag och Janni tog med mat hem! Är ju såå mycket mat!

Sedan kom hon med efterrätt menyn och jag tänkte inte mer på det. Alla började snacka om att vi alla kunde dela på en, eller inte Caroline då hon är allergisk, då de är så stora. Vi frågade vår servitris vilken hon rekommenderade och följde hennes val som var jordgubbe.

Efter ett tag kommer personalen in med cheesecaken och ljus och sjöng "happy birthday". Jag fattade ingenting och trodde de hade gått till fel bord. Det var inte förrän de sjöng "happy birthday dear Johanna" som jag förstod att det var till mig, haha.

De har alltså vart så söta att fixa en födelsedags middag till mig. Så otroligt gulliga! De betalade även min mat som present vilket jag uppskattade sjukt Mycket! Hur fina vänner har inte jag liksom?!

Tiden sprang iväg så var tvungen att åka hem på en gång. Lämnade restaurangen vid 10, så kom hem lite sent, men tror det inte var några problem.

Är så glad och tacksam över att jag har så fina vänner som verkligen bryr sig om en. Blir så lycklig! Bild på cheesecaken och mig och Julia =)
 

"Happt bday to you"

 Jag och Julia
 


Kommentarer
Mamma

Fina!!

2013-07-27 @ 22:19:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0