Singing beach och myskväll

Igår vankades det singing beach med mina svenska sötnosar. Vid 12 möttes vi alla vid starbucks och hoppade sedan in i min bil och vi åkte mot stranden. Var verkligen helt packat i Manchester! Ställde oss först på parkeringen vid grocery store, men då var det en kille som sprang efter oss och sa att vi inte fick stå där. Så då åkte vi till tågstationen istället och ställde oss där, då det är gratis att stå där. 
 
Gick sedan mot stranden, och man var tvungen att betala? Aja, var bara 5 dollar så var lugnt för denna gång. Massa folk vid stranden vilket var kul och Janni och Caroline älskade verkligen stranden. Jättemysig är den! Och som du skrev mamma, snart får du se den! 
 
La oss ner och solade ett tag men jag och Janni blev så rastlösa så vi tog en promenad längs hela stranden. Var mysigt! Kände på vattnet men det var ruggigt kallt, men vi bestämde oss att vi skulle ha doppat oss innan vi gick hem. 
 
Gick upp och lade oss igen och solade, och efter ett tag gick vi ner till vattnet igen. Så pågick det ett bra tag kan jag säga haha. 
 
De andra tjejerna skulle även ha vart på beachen men vi såg de inte, och det finns inte riktigt någon mottagning på stranden så vi kunde inte få tag på de. Som tur var hittade Danni och Julie oss, så vi tog med vårt pick och pack och gick med de till deras plats där även Marina, Dorie, Ash och Karharina var. 

Stranden måste vara tisdvatten eller nått, för vattnet steg verkligen hela tiden. Vi har en väldigt hög sandstrand, men under dagen blev den bara mindre och mindre. Lite mysigt dock då vattnet är ojämt på alla ställen, haha. Man kunde gå i vattnet och bara doppa fötterna och sedan, PLUMS, så stog man med halva kroppen i vattnet, haha. 
 
Jag och Janni lyckades iallafall ta oss ett dopp tillslut och belönade oss med en jättesmarrig isglass och en cola. 
 
Vid 4.30pm bestämde vi oss för att åka hemmåt, så vi gick mot bilen och skulle åka till mataffären. Men vad ser vi då på mitt bilfönster? Jo, en varning om att man inte får stå där. Någon jäkel har då återigen haft stenkoll på oss och sett att vi inte gått med tåget. Herregud vad detta land är skumt... Som tur var var det ju ingen böter iallafall! 
 
Vi åkte till "stop and shop" och handlade kyckling som skulle bli kvällens middag. Assmarrigt.
 
Åkte sedan hem till Caroline och kollade igenom alla strandbilder och satte oss döda i soffan med ett varsitt snack. Jag tog en bagel med creamed cheese. Så otroligt gott! 
 
Vid 6 började vi lite smått med maten. Marinerade kycklingen, gjorde sallad och böjade med bulgurn. Blev jättegott faktiskt trots att vi inte hade alla tillbehör! 
 
Vid 8 dök Ida upp, den fjärde svensken här i området. Jättegullig tjej. Hon är inne på sin åttonde månad, så vi har nästan vart här lika länge.
 
Satt och åt, snackade och sedan var det en kille som ringde och bjöd med mig på fest. Jag ville gärna gå, men tror inte riktigt de andra var sugna, så fick tacka nej till det. Får bli en annan gång! Gick istället upp på övervåningen till mysrummet och satte på en film vi hyrt från "red box", vilket är ett jättesmidigt sätt att hyra film på. 
 
När vi var i affären och skulle hyra film, sa vi alla tre att ingen hade sett filmen, och Caroline hade hört att den skulle vara bra. Men när vi sätter på den har både jag och Janni sett den och det visade sig att den inte alls var bra. Haha. Well well. 
 
När filmen var slut vid 12 tackade vi alla för oss och begav oss hem. 
 
Föräldrarna var fortfarande vakna när jag kom hem så jag pratade lite med de. De hade vart på fest, så de visade bilder från det. Barnen var också med, så de hade filmer när de dansade. Så otroligt söta! 
 
Gick sedan upp på mitt rum och jagade en mygga som var allt för störande. Efter kanske 30 minuter lyckades jag döda den. Bamm. 
 
Finfin dag på stranden och mysig middag med fina, nya vänner. Gud vilken härlig sommar jag kommer ha!
 
 










































 


Kommentarer
Mamma

❤❤❤

2013-06-17 @ 11:00:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0