030313 - IKEA, foton och mellomys

I söndags så var det en Emma-söndag. Emma hade sovit hemma hos mig, så när vi hade vaknat, ätit lite frukost och gjort oss i ordning, satte vi oss i bilen och åkte till IKEA. Vi hade köttbullelunch (och ja, vi har hört att det är hästkött i körrbullarna, så efter är vi inte, trots att vi inte är i Sverige längre. Men jag har alltid älskat de där köttbullarna, så varför ska jag sluta nu, bara för att det är lite annat kött i de?). Maten var god iallafall! Jag såg även att de har påskbord där, så jag och Emma funderar på att gå på det! 
 
Hem från IKEA fick jag en ram, glödlampa och massor av godis. Tanten i "IKEA mat" kassan var jättesöt! Hon berättade massor om varorna, och när vi plockade åt oss saltlakris, sa hon att det var salt och inte sött, som amerikanarna annars bara har i sina affärer och gav oss en jättestor kartong så att vi skulle få plats med alla våra saker. Jättegullig! 
 
När vi ändå var ute och far, så passade vi på att åka till mallet och leta lite shorts. Såklart hittade vi likadana... Haha. Det är tur att vi inte har samma hårfärg, annars skulle nog folk nästan kunna tro att vi är tvillingar, då vi köper allt lika! 
 
Efter det åkte vi hem till mig och lämnade alla saker och åkte sedan till Walgreens och skrev ut bilder. Jag hade även vart så klantig innan vi åkte. Nate hade fått en pruttkudde som han tyckte var så rolig, och innan jag åkte frågade han mig om jag ville prova den. Såklart, sade jag. Men det skulle jag inte ha gjort... Fet, som jag tydligen är, spricker den där jäkla pruttkudden och han börjar gråta som tusan. Så när jag var på walgreens köpte jag en ny pruttkudde till honom. FIck lite skuldkänslor... haha
 
När vi var klara åkte vi hem till Emma och kollade på melodifestivalen och fixade lite med Emmas tavlor och bilder som hon köpt. Blev jättefint! 
 
När det var dags för mig att åka hem, så stannade jag först till och tankade och åkte sedan hem och pratade lite med Carey som fortfarande var vaken. Sedan lade jag mig och sov. Var så sjukt trött! 

En toppensöndag var det med min svenska tjej! 

Justja, kom på att jag var så himla trög denna söndag... När Emma och jag stod i kön till maten på IKEA såg vi att de hade påskmust. Emma säger: "men kolla! Det står ju till och med på svenska med å i påsk!". På det svarade jag: "Ja, men det gjorde det när jag var här med michelle också i julmust!". Blev lite fel... 

Jag tror även att jag sa en till två andra konstiga saker under kvällen, som jag inte kommer på nu. Men sådant är ju alltid skoj! 
 

Påskbord


Våra varor


Emma körde omkring mig i vagnen, som det barn jag är!


Kommentarer
Emma

Alltid kul med dig min love <3

2013-03-05 @ 06:37:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0