290513 - Matlagning

I onsdags bad min värdmamma mig att jag skulle laga middag, så så fick det bli! 

Tog med flickorna till grocerystore och handlade ingredienserna jag behövde för att laga min potatis och purjolökssoppa!
 
Soppan blev faktiskt god! Är otroligt imponerad av mig själv att jag klarade av det, då det är förtsta gången jag lagar denna soppa, plus att vi inte hade rätt verktyg, så fick göra väldigt mycket för hand. Hade heller inte rätt mått och kryddor, så hela soppan blev egentligen improvition, men det funkade ju bra! 
 
Familjen blev även väldigt glad, och barnen sa att det var ett av det godaste det ätit. Så, YEY, mästerkocken...
 



Gjorde även cheeseships




Verktyg...


Done!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0