300513 - Sommardagar och kvällar

Både gårdagen och idag har varit stekheta. Går nästan inte att vara ute. Idag är det hela 35 grader. Sjukt! 

Igår hade jag min halvdag, så jag tog K till skolan och lekte sedan ute med A ett tag innan det var dags att åka till verkstaden för att få mitt däck fixat. Vi skulle vara där 9.30, så åkte dit, lämnade bilen, och sedan tog jag och A en promenix i den söta lilla staden.  Man märker verkligen att vissa platser här är New England. Gammelmodigt och smågator, vilket dock är supermysigt. Vi tog en promenad längs vägen, då jag inte ville gå för långt så vi skulle hitta tillbaka + att det bara skulle ta ca 20 minuter. Så vi satte oss på en bänk vid en fontän och lekte lite med vattnet. När däcket var klart var det bara att åka hem. Gud vilken känsla att sätta sig i en helfungerande bil. Så skönt! Nu kan jag börja köra rally igen, haha.
 
När vi kom hem ville A inte göra något speciellt, så jag hämtade filtar och la oss i gräset och slappade i solen. Dög för mig så att säga! Haha. 
 
Ringde även mamma på facetime ett tag, då A ville prata med henne. Så sött!
 
Strax innan 12 satte jag och A oss i bilen och skulle åka och hämta K. halvvägs börjar A skrika och gråta, så stannar bilen och går ut för att kolla vad som är fel. A som är livrädd för alla "bugs" hade sett ett djur och kunde inte sluta gråta. Hon skakade även som ett asplöv. Var så ledsen för hennes skull. Tröstade iallafall henne och sa att inget kommer att hända henen så länge jag är med henne, och då blev hon glad och slutade gråta och vi kunde fortsätta köra mog K's skola. 
 
Jag lämnade av barnen, och satt inne och väntade på mmjs i ca 40 minuter. Förstår egentligen inte varför de vill att jag bara ska stå/sitta där i köket och glo. De har nämligen sagt att de vill att jag ska stanna ca en timme varje gång jag lämnar de där för att hjälpa till i köket, och att leka med barnen etc, vilket jag känns lite fel. För det första kom jag inte hit för att jobba som hemhjälp. För det andra jobbar jag redan i en familj och tar hand om deras barn hela dagarna. För det andra så jobbar jag redan mer än vad jag ska på en vecka, och tycker då inte att jag ska behöva sitta där och bara kolla på eller hjälpa till med saker de behöver hjälp med, när jag inte ens jobbar där...
 
Lyckades iallafall slita mig iväg. Blev även inbjuden på middag, men tackade nej, då jag hade planer på kvällen. Ändå gulligt att mmjs vill lära känna mig och bjuder över mig på tillställningar. Mina värdföräldrar berättade att de inte gjorde det med några andra au pairer som vart här, så känns bra! 
 
När jag kom hem lade jag mig ute i solen och solade i ca 3 timmar. Sedan blev det verkligen alldeles för varmt. Gick in och skrev lite med vänner och bara slappade. Sedan kom min värdmamma hem. Pratade lite med henne, och bestämde sedan för att gå upp på mitt rum. 
 
Så galet varmt jag har på mitt rum. Tackar min värdpappa som gav mig en fläkt igår, haha. 
 
Gjorde mig sedan i ordning och väntade på att Dorie skulle komma hit. Vi skulle nämligen åka tillsammans till beachen, och hon visste inte riktigt hur man hittade dit, så vi skulle samköra. 
 
När jag kom ut stod hon och pratade med min värdpappa. Hon berättade i bilen att hon tyckte min värdfamilj var jättetrevlig och att min värdpappa hade sagt att mina värdbarn älskar mig så mycket och är jättefäst vid mig. Blev så glad av att höra det. 

Åkte iallafall till beachen och satte oss i stranden. Stranden vi åkte till ligger bara 5 minuter från mitt hus, vilket är underbart! Beachen heter "singing beach". Fick reda igår av Katharina att den heter så för att när man går i stranden så låter den. Jätteskoj! Haha.
 
Vi kände på vattnet, som fortfarande är kallt. Men var mysigt att bara sitta där och prata. 
 
Vi bestämde oss sedan för att åka och handla glass i glassshoppen, så det gjorde vi och satte oss sedan på en bänk vid hamnen och kollade på vattnet och alla båtar.
 
Vid 8 fick vi meddelande om att Katharina och Ash skulle komma också, så vi parkerade bilen vid glassshoppen, då det kostar 30 dollar att parkera vid stranden för en dag, vilket är för mycket pengar att lägga ut. Så vi tog oss en promenad dit. 
 
Satte oss och kollade på solnedgången och snackade. När det blev mörkt kom såklart alla myggor, vilket inte var lika trevligt. Vet inte hur många myggbett jag har lyckats få redan...
 
Det var en mamma som kom framspringandes till oss och frågade om vi sett hennes dotter. Det visade sig att hon var försvunnen. Så hemkst! Det var även X antal polisbilar som åkte omkring i området, förmdligen ute och letade efter tjejen. Hoppas verkligen att hon kommer till rätta! 
 
Vid 9 bestämde jag och Dorie oss för att dra, då det började bli kallt vid havet och myggorna var för jobbiga haha. Så gick mot bilen och sjöng på massvis med konstiga låtar. 
 
Skjutsade sedan hem henne till mig, och hon åkte sedan vidare hem till sig. En riktigt mysig dag i värmen med underbara barn och finfina vänner! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0