Laser Quest

Idag  när jag slutade var jag snabb upp på mitt rum, slog mig ner vid datorn ett tag och sedan var det dags att göra sig i ordning för LCC möte. 
 
Jag och Dorie hade bestämt att vi skulle mötas vid lilla mallet innan, då vi inte riktigt visste vart platsen som vi skulle vara på låg. Fick även ett sms från Ash som sa att hon kunde hämta upp mig på vägen, men Dorie skulle inte få plats i bilen då, så jag åkte till mallet som bestsämt och sedan åkte jag och Dorie tillsammans till Laser Quest stället. 
 
Virrade runt ett tag, trots att vi hade hennes GPS på. Snacka om att det är tur att jag hittar så bra som jag gör, utan gps, då den ändå inte funkar så bra. Haha.
 
När vi kommer in sitter redan väldigt många i ett rum. Vi skiver upp oss att vi är där, och sedan får de som vill spela gå ut och betala och de andra sitta kvar. Lite tråkigt att inte alla ville spela, men jag var taggad till tusen. Har sett fram emot det här så länge nu, då jag inte hann vara med på laser tagen i Frankfort. Well. Nu har jag gjort det iallafall! 
 
Jag döpte mig till "Cp. America", då jag hade min USA tröja på mig, så tyckte det passade bra! 
 
När det var dags att gå in i rummet blev jag helt till mig. När killen som höll i det hade berättat för oss alla 21 au pairer som skulle spela, började jag hoppa och skratta på samma gång. Var så excited. De flesta började skratta åt mig, för att jag var som ett barn på julafton, men var verkligen supertaggad! 
 
Sen gick vi till ett annat rum, där vi satte på oss "kostymen". Sedan var det bara att kliva in i "krigarrummet" och börja skjuta. Gud! Jag blev verkligen som en annan människa eller nått. Haha! Sprang omkring där som en galning, hoppade runt, duckade, skrek och jag vet inte vad! Gud vad kul det var! Verkligen en aktivitet som passar mig! 
 
Jag var dock inte så bra som jag trodde haha. Måste helt ärligt vart något fel med min "pistol", för jag träffade verkligen flera stycken, men de blev inte skjutna?! Well, är bara en lek. Dock var det inte som en lek för mig, då jag verkligen blir helt crazy i spel. 
 
Efter ett tag var spelet slut, vilket kändes som bara 5 minuter, men måste ha vart längre än så, då jag var helt svettig och död efter detta "krigarpass", Haha. 
 
Jag kom iallafall på 12:e plats av 21, vilket är kanske helt ok ändå. Riktigt kul var det iallafall och skulle lätt kunna göra det igen! 
 
Efter mötet bestämde jag, Dorie, Julie och Rubie att vi skulle åka till Richardsons och äta glass, så det gjorde vi. Strax efter oss kom även alla andra tjejer, så var säkert 20 tjejer runt ett stort bord på glasstället. 
 
Vid halv 10 skjutsade Dorie mig tillbaka till Mallet, där jag hade min bil, och körde sedan hem. 
 
Är precis hemkommen därifrån, och är helt död efter mötet. Haha. Skulle vara skönt med en dusch, men känner att jag är på tok för trött för det. Haha.
 
Har inga bilder från Laser Questen, tyvärr, då kan inte kunde ha telefonen med sig in, och tror inte heller att man skulle ha tid att ta kort när man blir som en vilde där inne! Men hittade en bild på google, som är ganska lik hur man såg ut och hur det gick till osv.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0