Valborgsfirande

Då var det återigen dags för valborg. God mat. Varm eld. Trevligt sällskap. Fest. I Sverige kanske, ja. Här? Nja, inte direkt. 

Trots att jag inte kommer fira valborg detta år, har jag haft en toppendag med mina tjejer. Lite seg, men skön. När vi hade lämnat K på skolan, åkte jag och A och handlade. Jag skulle köpa mjölk, och behövde även köpa lite smågrejer som jag var tvungen att lämna kvar i Frankfort, som sminkborttagning, nagellacksremover, tvålar, duschprodukter osvosv. Kände mig verkligen som en mamma, när jag körde omkring på en stor vagn, med en liten tvååring i vagnen. Kände mig så bra! Vi stannade till på sminkavdelningen, och vi testade alla möjliga glasögon. Har nog aldrig sett och hört A skrattat så mycket, så söt!

När vi kom hem, gjorde jag lite snack, och sedan gick vi ut i solen. Helt sjukt att det kan vara så varmt! Vet att jag skriver det hela tiden, men är så kul! A är tydligen rädd för alla sorters småkryp, så när hon ser något sådant, rusar hon i full fart till mig och sätter sig i mitt knä och kramar om mig, och säger att hon älskar mig. Åh, vad man blir glad!

Vid 12 hämtade vi upp K. Hon har varttrött hela dagen, så hon var lite småtjurig, och ville som A, sitta i mitt knä hela tiden. 
 
Jag gjorde i ordning lunch, och sedan gick vi ut ett tag. K blev ledsen på allt och inget, så jag bestämde mig för att de skulle ta en tidig nap, vilket de verkligen behövde. 

Medan de sov, satte jag mig ute i solen i en timme, och gick sedan in och fixade lite i huset. 

Nu har jag slutat för dagen, och ska idag på starbucksmöte med alla au pairer. Blir nog trevligt. 
 
Hoppas alla har en bra valborg! Drick med motta och ta det lugnt! 
 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0