Förra veckan

Facetimade precis med min mamma, som sade till mig att jag måste blogga lite oftare, och ja, jag ska göra mitt bästa. Grejen med mig är bara att jag vill blogga när jag har massor att göra, och när jag inte har något att göra vill jag hellre bara slappa, äta mitt svenska godis som jag fick i förrgår och kolla på ett eller tre avsnitt av pretty little liars.
 
Iallafall. Jag ska bli bättre med det här! 
 
Vart ska jag börja... (Fick ta och hämta min kalender för att se vad jag har missat att skriva om)
 
Förra veckan:
 
Måndag: 
Det var en vanlig jobbdag. Det var Harvard och det var chokladdagen, som då jag och Janni firade med att köpa varsin hot fudge sunday with m&ms på mcdonalds på väg hem från Boston.
 
Tisdag:
Det var en vanlig jobbdag och det var starbucksmeeting med au pairerna. Jag och Julia träffades på vårt mcdonalds innan och åt mat och snackade om helgen med hennes dejter och mitt foamparty.
 
Onsdag:
Det var en vanlig jobbdag och det var det. Gjorde ingenting annat än det, vilket kan vara skönt i mellanåt.
 
Torsdag:
Det var en vanlig jobbdag och barnen åkte till sin farmor och farfar, vilket betydde att jag slutade vid 1-2. 
Träffade Julia på kvällen och jag köpte en sladd till bilen och min telefon så att jag kan lyssna på spotify i bilen. ASBRA!
 
Fredag:
Det var en vanlig jobbdag. Efter jobbet tog jag en dusch och hoppade sedan in i bilen för att återigen åka till New Hampshire för att träffa S. Vi gick ut och åt, bowlade, drack öl och han spelade även gitarr och sjöng för mig. Självklart, som alla amerikanska killar, bjöd han på allt. 
 
Lördag:
Åkte in till Boston med Carro, Janni, Clasine och en tysk tjej som heter Hanna för att kolla på ett fotbollsgame, Harvard mot Pennsylvania. Harvard vann, såklart, så man blev en stolt studernade! 
På kvällen var det dags för fest, så jag hämtade upp Janni och åkte sedan till Julia som sedan körde oss alla till festen som låg i Lowell, ca 40 minuter ifrån. Hade lite party i bilen innan, för att vi inte ville bli tidiga. Så himla fula när jag tänker på det i efterhand att vi satt där i bilen till "dunkadunka" musik, haha! 
 
När vi kommer in till festen var det bara vi, tre tjejer och 4 killar, alla brasiljanare och italjernare... Vi började shotta och dricka och sedan började det rulla in folk. Vi spelade beerpong och jag julade och massa konstiga saker. Kvällen spårade ut ganske rejält kan jag säga. 
 
Söndag:
Gick och satte oss på närmaste DD i Lowell och åt frukost. Kommentaren i kassan av tjejen förstörde nästan våran dag ännu mer än den redan var förstörd; "Oh, you all look fancy...". Jo, man tackar ja. Jag tror inte du heller är så himlans vacker i gårdagens festkläder + smink.
 
Åkte iallafall hem, och sån tur var var inte mina värdpäron hemma, så jag hade huset för mig själv. Tog en dushc och somnade till pretty little liars. 

På kvällen gick jag ut och åt med värdfamiljen på ett mycket mysigt vetmanesiskt ställe med otroligt god mat. Kyckling <3 
 
I bilen på väg hem berättade de att de vill åka på semester i vinter till något varmt ställe, och frågade om jag vill med. SJÄLVKLART! Vart är inte klart ännu, men med tanke på att de har vart i mexico förut, och barnen pratar om det hela tiden skulle jag inte bli förvånad om vi åker dit om några veckor, vilket jag inte skulle tacka nej till.
 
Detta var en lite vecko sumering från förra veckan. Hoppas ni alla är nöjda, speciellt du mamma min. Love you
 
 
Jag och Celia, på parkeringen innan foampartyt. Öl. Ovanligt.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0