Mystofflor

Thanksgiving innebär att man ska vara tacksam för det man har, därav är det ingen högtid då man ger saker till varandra, som man gör i nästintill alla andra högtider. Dock, när jag inte förräns 1 gick ut från mitt rum, hängde det en påse med ett par underbart mysiga tofflor till mig i. Min värdmammas mamma hade vart och köpt tofflor till mig och barnen, så söt! Går omkring i dessa tofflor nu och bara myser innan folk kommer över för lite thanksgivings middag.
 
Pratade även med mamma idag och kunde inte låta bli att få några tårar i ögonen när hon berättade att hon skulle laga falukorv och makaroner. Mat, som jag i Sverige skulle ha klagat på. Listan med mat när jag kommer hem kommer inte vara ensidig kan jag säga... Oh, så jag saknar svensk husmanskost...
 
Gick ut och tog mig en banan till frukost/lunch och satte mig sedan i soffan med alla andra och kollade på "hunger games". Bara jag av de som sett andra filmen, så de blev lite avis. Hehe.
 
Ska nog sätta på ett till avsnitt av pretty little liars kanske, eller gå ut och umgås ännu mer med familjen. Det är dessa stunder som är så svåra. Jag är ledig, men kan jag bara sitta inne på mitt rum då hela dagen, som faktiskt är det jag vill? Eller måste jag ut och leka med barnen, som de vill, fast jag egentligen vill undvika? Låter så elakt som jag formulerar det, men när jag faktiskt jobbar så mycket som jag gör, är det skönt att få sin egentid när man väl får den. 
 
Bild på mina gosetofflor. Och de är purple (kommer inte på vad färgen heter på svenska?!), som barnen har sagt ska vara min favoritfärg. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0