Thanksgiving for the second year

Igår efter jobbet vid 6 så rullade bilen först mot Boston med min värdfamilj minus värdpappa, för att åka till min värdpappas jobb och äta lite middag. Han hade beställt pizzor, och en speciel kött och kyckling pizza till mig och honom som inte är vegitarianer. Så sjukt gott! 
 
Sedan var det bara att hoppa in intryckt i bilen mellan barnen i baksätet. Sitter verkligen som en liten korv där bak och fick ont i rumpan på en gång, då jag satt på den dära bilbältessaken... Lyckades iallafall somna ett tag vilket var sjukt skönt. Brukar alltid ta längre tid att åka till New Jersey, men denna gång tog det drygt fem timmar, vilket inte är farligt alls. 
 
Kom fram strax efter midnatt. Barnen åt lite nattkäk och jag kollade på. Fick mitt rum på nedervåningen denna gång, vilket var så sjukt mycket finare. Guldtäcke, egen tv och eget badrum i rummet. LYX! 
 
Snackade lite med Jesper, en kille från Sverige jag pratat med ett tag som spelar hockey i NY. Med tanke på att jag är ledig hela dagen idag (Torsdag) ska jag kolla med mina värdföräldrar om jag kanske kan åka in till NYC över dagen för att möta upp honom. Det är ju dock thanksgiving, så de kanske har planer att de vill att jag ska vara med. Kan dock inte säga att jag är allt för förväntansfull inför en kväll med massor av Indier och indiskmat - som jag åter nästintill varje dag...
 
Vaknade iallafall vid 8, av att barnen spelar piano utanför mitt rum. Kanske är det därför de vill att jag skulle sova på undervåningen denna gång så jag vaknar tidigt... Låg kvar i sängen och kollade de senaste två avsnitten av paradise hotel och nu ska jag nog hoppa in i duschen och planera lite hur dagen kommer se ut. Det sämsta med att vara här i NJ är ju att jag inte känner några. Trots att jag är ledig idag och nästan hela dagen imorgon, så är man fast på rummet, då jag inte har någon bil eller folk jag känner att umgås med. 
 
Julia är ledig dessa dagar och är hemma själv, så vi hade planerat att vi skulle bjuda över folk till henne på vår egna thanksgiving middag, men planerna blev ju ändrade då jag skulle hit, vilket suger lite smått. Hade hellre ätit en god, helstekt kalkon istället för indiskt. 
 
Ne, nu får jag sluta deppa. Happy thanksgiving, för andra året i rad. Känner mig lite gammal nu, när traditioner som var helt främande för mig för ett år sedan, dyker upp igen. Kan man kalla sig för amerikan nu?
 
Duschen var det. Happy thanksgiving everyone!
 
Nedan ser ni två bilder från förra årets thanksgiving. En på den underbara maten och en på lilla mig.


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0