Hemlängtan

Vet inte riktigt vad som händer med mig nu för tiden, men har vart ledsen ett par dagar nu. Igår började jag bara gråta helt random på starbucks och idag började jag gråta när jag gick ut från gymmet, grät hela vägen hem i bilen. Vet inte om det är hemlängtan jag börjar få eller om det är något helt annat mysko som jag inte har en aning om. 
 
Ibland känner jag att jag kanske skulle ha åkt hem när mitt år är slut, alltså om 18 dagar, men samtidigt vill jag vara kvar här. So badly. Jag hoppas att detta bara är en fas och att jag snart kommer vara mitt spralliga och glada jag igen, men just nu känner jag mig bara deppig och tråkig. Allt som påminner mig om Sverige gör mig ledsen, alla familjebilder jag sett nu och om inte det vore nog, idag när jag gick ifrån gymmet spelade de ABBA? Är det här något slags tecken? Jag undrar isåfall vad detta tecken betyder... 
 
Smsade lite med min vän Emma från Chicago idag. Berättade hur jag mådde och hon försår mig så väl. VI är nog mer lika än vi tror och hon sa att varför vi har småbråkat en hel del är nog för att vi är så lika och att vi båda inte vill vara den som säger "förlåt", utan vi vill vara sådär barnsliga och inte "vara den svaga länken", fast det är svagare att bara skita i det... Iallafall var det jätteskönt att prata med henne och nu inser jag faktikst hur mycket jag saknar henne. Vi har nu äntligen rett ut saker och gått vidare, vilket jag tycker är jätteskönt. Så onödigt att ha massa tjafs att gå och grubbla på och hänga på axlarna eller vad man nu kan säga...
 
Hur som så hoppas jag att jag snart kommer att må bättre. Denna vecka har gått snabbt. Det är liksom redan Onsdag! På fredag ska vi kanske spela "zombie paintball" i Salem, som är Halloweenstaden, på lördag är det "cosmic run" i Boston och på söndag ska vi förhoppningsvis till "Six flags", så kan bli en riktigt rolig helg! 
 
Ska försöka blicka frammåt och vara possitiv nu. Något som faktikst gjorde mig så glad var idag när jag hämtade upp barnen på skolan, och läraren sa "Man ser verkligen att barnen älskar dig. De pratar om dig hela tiden och är alltid så glada när du kommer". SÅNT blir man glad av att höra. Då vet man iallafall att man är här och har förlängt av en anledning. Att man vet att man är älskad. En sådan bra känsla =)
 
 


Kommentarer
Emma

Är så glad att vi rett ut allt och kan vara ärliga mot varandra! Jag hoppas detta bara är en fas du får igenom med hemlängtan! Du vet iaf att jag finns här för dig ! Jag älskar dig min fina vän !<3

2013-10-16 @ 23:13:52
URL: http://nattstad.se/memela
Mamma

Såååå du är älskad!! Underbara hjärtat. Går inte en dag utan att jag tänker på dig. Och det är jag inte ensam om, det vet du :) Saknar dig!Puss puss

2013-10-17 @ 08:31:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0