värdföräldrar och snapchat

Var en lång jobbdag idag.
 
Började dagen som vanligt och gjorde frukost och tog sedan barnen till skolan. Direkt efter åkte jag till gymmet där jag stötte på Carro, så vi gick på löpbandet ett tag och pratade ut om våra helger. Hon hade vart i NY och träffat en kompis från sverige och jag berättade om Kanada. Sedan var det dags för henne att åka då hon redan vart där ett tag. Jag fortsatte att gå ett tag innan jag för första gången tog mig mod att gå bort till "styrkeavdelningen" helt själv och körde lite benmaskiner. Benen skakade som tusan efter dessa övningar, så gjorde ett avslut med att springa lite och sedan åkte jag hem. 
 
Har vart en otroligt varm dag idag, också. Hela 30 grader, och det är oktober?! Galet! 
 
Lagade svenska pannkakor till barnen som middag idag vilket de älskade, och likaså jag. åt hela 7 stycken! I sverige avskydde jag pannkakor och åt knappt en, men här är de goda faktiskt! Kan kanske ha att göra med att det är typ det enda jag kan äta och att jag lagar maten själv, och då smakar det alltid lite bättre =)
 
Jag la K även idag, då hon bara ville vara med mig, vilket jag uppskattar till tusen.
 
 Strax efter 8 min kom LCC hit. Jag och mina värdföräldrar skulle signa på papper för min extention, så nu är allt det klart! Känns så skönt! Satt efter det nere och pratade med mina värdföräldrar i nästan en timme om allt möjligt. Vi kom in på vinter och jul, och de berättade att de har en studa i Maine, så ska bli mysigt att åka dit och åka skidor. Berättade även om hur vi firar jul i Sverige, och de berättade att de inte riktigt har några jultraditioner, så vi kommer ha som en svensk jul! De har iallafall gran och fixar med de, så ska bli mysigt! Jag berättade även om socker knepet i vattnet till granen som min visa pappa har lärt mig, vilket min värdpappa inte viste om. Känns skönt att kunna lära honom något! 
 
Kvällen slutade med att min värdmamma satt med sin Ipad och skickade runt snapchats. Hon frågade mig om jag hade det, vilket jag har, så nu sitter jag på mitt rum och hon och min värdpappa på deras rum och skickar snapchats till varandra. Skickar fula grimasher och grejer. Så fula! Men är så kul att vi kan göra sådanna saker tillsammans! Underbar familj är det här! 
 
Fick även den underbara nyheten att jag inte behöver jobba längre imorgon, utan att jag ska ta barnen till deras farmor och farfar imorgon efter deras naps. LOVELY!
 
Nu ska jag kolla på någon film om det funkar och sedan ska jag avsluta min kväll med att läsa yttligare ett kapitel ur den ena urtråkiga Harvard boken till min uppsats som ska vara inlämnad och klar på måndag...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0