150913 - IKEA

När vi väl kommit hem från Boston på söndags morgonen var Carro så snäll som kom och hämtade oss stackars bakfulla partysvenskar. Carro skjutsade först hem mig och Julia följde även med hem. Vi tog en dusch så vi kände oss lite fräscha och gick sedan ner och pratade med min värdfamilj lite. 
 
Sedan körde vi hem till Carro där de andra var och sedan var det dags att påbörja våran road trip till IKEA.
 
Jag var så trött så jag hade tydlgen somnat ett tag i baksätet. "Nej, jag sov inte" svarade jag, men tydligen hade jag snarkat och haft massor av hår i munnen och ansiktet, så jo, jag tog nog en liten powernap!
 
Inne på IKEA började vi att äta de svenska köttbullarna. Godaste. Ever. Tog till och med 20 köttbullar, åt "bara" 15 dock. Jag var även så taggad på IKEA, men när jag skulle betala maten så visade det sig att jag glömt plånboken i min bil, efter att jag bara slängt in den i baksätet efter att jag tankat. Bra johanna, bra... Så Julia var så himla gullig och lånade ut pengar till mig för allting jag handlade på IKEA. Tur att man har så fina vänner!
 
Efter köttbullarna började vi på undervåningen och hittade lite smått och gått. Sedan gick vi upp på övervåningen och testade i princip alla sängar. Så himla skönt! 
 
Köpte även med mig hem lite svensk choklad, chokladbollar och daim. Smarrsmarr! Fick även med mig hem två nya sängkuddar och nya sängkläder. Kuddnarna jag har här är verkligen de obekvämaste ever, typ 1 mm tunna. Nackspärr varje natt i princip... 

Efter IKEA åkte vi till starre (mitt nya namn för starbucks) och försökte göra ett Harvard quiz jag och Janni var tvugna att göra, men det funkade inte för mig, så vi alla åkte hem istället. Var hemma vid 9 och la mig vid 10. Aldrig vart så skönt att få sova!
 
Toppendag på IKEA med fina vänner!

Provligger sängar

Tog en mycket bra bild...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0