190913 - Boar cruise and Party

Förra helgen var det att gå upp ganska tidigt för att dra sig in till Boston och Disco boat cruise. Man skulle vara där 4.30, men alla släpptes in vid 6, så kändes ganska onödigt att vara där så tidigt... Iallafall så var det mycket folk, mer än förväntat, så det var nice. Träffade på många svenskar, och två av de kände tydligen Carro igen, och Julia och den ena svenska tjejen var från samma stad. Vad världen är liten ibland... 
 
Janni, och några andra au pairer i vår LCC grupp är ju 21, vilket resulterade till att de kunde vara i baren på båten och dricka. De såg ut att ha jättekul medan vi andra underage hade ganska så tråkigt faktiskt. Jag slog mig ner på golvet på dansgolvet och la mig ner. När avicii spelades passade vi svenskar på att gå upp och "leverera" på dansgolvet. Jag vet inte om det var tack vare min dans eller något annat, men jag fick ialafall en rosa "super au pair" tissha. Tack för den!
 
Efter boat cruisen gick vi bort från hamnen till franklin st, där Nick, en killkompis jag har pratat med ett tag, skulle komma och hämta mig, Julia, Janni och Carro för lite festande. In kommer två feta bilar. Jag och Julia hoppar in i den coolaste och sätter på svensk musik. Så jävla BALL, som Janni säger.
 
Själva festen var inte den roligaste, och vi behövde gå en hel del, upp och ner för allt för branta backar. Alla på festen rökte som vanligt på, så det luktade majja i hela lägenheten. Jag och Janni vann iallafall på beerpong över två killar, så vi kände oss lite malliga där! Det fanns även någon slags klättervägg som vi såklart provade på och sedan hittade jag även dart, så spelade lite spel där på nattkvisten. 
 
Vid 2 blev vi dock utkastade av killen som bodde där, så vart skulle vi nu ta vägen? Jag gick iallfall ut på gatan och hittade en tom vattenflaska som jag började spela fotboll med med någon random kille som gick på gatan. Nick fick iallafall tag på en kille där vi kunde stanna hos över natten som bodde på samma gata som festen, så denna gång behövde vi inte gå så långt. Jag och de andra trodde seriöst att vi skulle behöva spendera natten på gatan, men det löser sig alltid på något sätt! 
 
När vi kom in i lägenheten på natten, likte halvfulla och det var kolsvart trodde vi lägenheten var asfin med en bar och grejer. Inte alls lika äcklig som lägenheten vi var i festen. På morgonen visade det dock sig att vi hade haft grymt fel. Äcklig lägenhet även den. Jag som hade somnat på golvet, med endast en liten tunn filt som "madrass", upptäckte även att den filten var äcklig av massa smulor från mat, som jag dock tror jag stökat ner av kexen vi snodde med oss från festen, haha. Väldigt gott dock!
 
Tidigt på morgonen drog vi tjejer och Nick från lägehneten och åt lite frukost på "Pret". Eller jag åt på Burger King, då jag inte gillar Pret, då deras mackor bara är massa röror... Fy. 
 
Efter frukosten var det att säga hejdå och dra sig vidare mot Fenway park för lite baseball. Ska skriva om det i nästa inlägg.
 
 
Julia, Carro och jag i kön till båten
 

Julia och jag


Carro


Julia med hennes seriösa blick!




Lite av allt folk


Boston


Festen


Jag och Janni

Mina älskade svenskar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0