First day of school

När jag vaknade idag, var jag inte seg, inte trött, inte jobbångest på något sätt. Jag var glad och taggad. Varför var jag det tro? Jo, för idag började barnen skolan! Inte bara ena barnet, utan båda! Låter hemskt att säga detta, men gud vad jag längtat efter denna dag. Att ha haft två ungar hemma konstant i 3 månader är inte att leka med. Barnen kommer dock bara gå till skolan 3 gånger i veckan, tisdagar, onsdagar och torsdagar, men det är ändå bättre än att ta hand om de 11 timmar om dagen...
 
Så nu har jag precis lämnat båda flickorna i skolan. Gud vad de var söta. A, som var henne första skoldag, var inte ledsen eller något alls. Hon var bara jätte excited att gå till skolan. Så söt. Och K kramade om henne och sa att hon kommer "checka" till henne. Haha, så gulligt. Världens finaste syskon!
 
Så nu har jag alltså 3 timmar helt för mig själv, vilket är den bästa känslan någonsin. 3 timmar att kunna äta frukost, kolla tv, facetima, göra vad som med ett helt hus för mig själv.
 
Jag och Carro bestämde dock igår att vi kommer gymma tillsammans dessa dagar som jag har barnen i skola, vilket är otroligt skönt. Bara att vara där i 2 timmar, åka hem och duscha och sedan hämta upp barnen på vägen. 
 
Idag ska jag dock bara vara hemma och fixa lite. Mina värdföräldrar hade ju besök över helgen, och hade folk sovandes över på min våning i gästrummet, vilket resulterade till att de även använde mitt badrum. Kan ju inte säga att det såg ut som det gjorde när jag lämnade det. Hade fått order av min värdmamma att städa badrummet och göra det fint inför de kom, vilket jag inte riktigt förstår, då det är mitt badrum, en helg när jag även inte ens jobbar och det är MITT. Men men, jag fixade det, tvättade alla handdukar, skurade golv och hela faderullan så det glänste som aldrig förr.
 
På morgonen när jag skulle gå in till badrummet innan jag började jobba på måndagen, var det röda plastmuggar över hela bänken, schampoflaskor liggandes i hela badkaret, använda handukar lite överallt. Inte alls som jag lämnade det alltså... Blev lite fundersam om det verkligen var vuxna människor i 35-40 års åldern som hade festat eller ungdomr i 15 års ålder... Att jag sedan behövde städa upp det där gjorde mig faktiskt lite sur + diska alla deras vinglas/drinkglass som bara låg i sinken. Känner ibland att jag är på tok för snäll på det här jobbet. Gör för mycket och jobbat på tok för mycket. Tur att min mamma hemma i sverige ringde till CC kontoret för att få lite koll på alla regler. Visar sig att jag gör massor som jag inte är "tillåten" att göra. Så ska prata med min LCC och försöka få henen att komma hit och prata med mig och mina värdföräldrar hur vi kan göra för att jag inte ska jobba så mycket mer och inte få extra betalt...
 
Ne, nu ska jag fixa lite. Gå ner och äta en mumsfrukost och sedan gå ner och kolla på vår gigantiska tv.
 
Nice första skoldag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0