Torsdag och checkproblem

I torsdags efter jobbet åkte jag och hämtade upp Julia. Julia har skadat sitt knä och går för tillfället på kryckor... Det är som tur var vänster knä, så hon kan fortfarande köra bil, men tänkte att jag kunde vara lite snäll och hjälpa en vän!
 
Jag behövde åkta till Target för att köpa ett födelsedagskort till K som fyllde 5 i fredags, och eventuellt köpa något mer till henne. Julia behövde köpa mjukisbyxor som är lätta att ha på sig, då hon har sitt knäskydd. 
 
Innan vi åkte till Target svängde vi in till banken för att sätta in våra checkar. Jag hade fått min check från förra veckan och även en check att lämna på skolan. Jag tog upp den och skojade om, tänk om jag skulle ta denna check istället för min riktiga. Någonstans i mitt undermedvetna, gjorde jag som jag sagt. Jag satte in fel check, och cathing, helt plötsligt hade jag fått 900 dollar istället för min check på 200. Jag fick PANIK! Julia skrattade, vilket jag med hade gjort om något sådant skulle ske. Herregud, vad skulle jag göra?! 
 
Jag satte även in min riktiga check och tänkte att det kan väl inte vara några större problem än att ta ut pengarna och sen ge pengarna till skolan, eller att min värdpappa bara får skriva en ny check. Gick dock och var nervös över det där hela kvällen...
 
Vi kom dock till Target och vi hittade vad vi sökte. Jag köpte ett nytt "Ägg-lypsyl", då det jag fick av min värdmamma försvann... Köpte ett med "summer flavour", denna gång. Köpte även en toblerone (mums), hello kitty stickers till min 5åring och ett födelsedagskort. Julia hittade ett par mjukisbyxor, som förvånadsvärt, är likadana som jag har... Vet inte hur mycket kläder som vi har likadana... haha. 
 
Efter Target tog vi en svängom till McDonalds och tog ett litet meal, och kollade på fula Sverige Vines på fb. HAHA, hur folk ens kan komma på en del grejer. Sjuka! Skrattade så jag nästan fick ännu mer träningsvärk i min mage efter onsdagens abs-pass.
 
Skjutade hem Julia vid 10, och åkte sedan hem och la mig i sängen och funderade på vad jag skulle säga till min värdpappa om checken dagen efter. Det gick dock jättebra och han sa bara att han skulle avbryta pengarna som jag satt in till mig själv och skrev sedan en ny check. Problem löst!
 
Bild på mig från idag (Lördag)


Kommentarer
Mamma

Så himla fin! Du ser ut att må bra <3 puss

2014-01-13 @ 20:40:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0