Lördag, middag, kareoke och sleepover

I lördags trodde jag att jag skulle jobba, då det stod på schemat 9 - de kommer hem. Så ställde klockan på 7, men när jag väl gick ner vid 9 så var ingen hemma. Tycker att de kan slänga iväg ett sms åtminstånde... 
 
Att jag inte behövde jobba gjorde ju mig inte så mycket om man säger så. Låg och slappade, duschade och tog det lugnt. Lite senare på eftermiddagen åkte jag och hämtade Janni och sedan tog vi tåget in till Boston, där vi skulle möta upp Jake och Kevin för middag innan vi plus många andra skulle till ett kareokeställe. Det är nämligen Jakes födelsedag idag (tisdag), så vi hade lite firande för honom. 
 
Jag beställde in en Lasagne, som inte var god alls. Var ju inte ens något kött i den!! Min vodka-spetsade cola spilldes även ut och som grädden på moset, jag fick ett argt-sms av min värdmamma. Jag hade skrivit tidigare att jag inte skulle sova hemma, utan att jag skulle stanna i Boston över natten. Fick som svar tillbaka att jag inte får ta bilen till Boston (vilket jag inte ens gjorde, så förstår inte varför hon skrev det), att jag var oansvarig som åker iväg när jag igår var sjuk (ja, jag var sjuk igår, fredag, men jag mådde ju bättre nu). Många fler saker stod det och sedan ett "Vi får prata om det imorgon". Jag blev ledsen och arg och förstod inte riktigt vad jag hade läst. Är det inte bra att jag har kul och att jag mår bättre? 
 
Skrev som svar tillbaka att jag aldrig har tagit bilen till Boston och att jag inte gjorde det denna gång heller. Skrev även att jag inte hade ljugit om att jag var sjuk, vilket det lät som att hon menade i smset. Skrev att huvudsaken borde ju vara att jag är frisk nu och de borde vara glada för det, eftersom om jag är sjuk måste de hitta ersättning för mig osv. (Skrev inte det dock, hehe). 
 
Efter maten tog vi oss till Kaeroke stället. Var så kallt ute, så jag och Janni drog dit, medan Jake och Kevin drog och köpte lite snacks. Alkoholfritt som det var på stället, lyckades jag och Janni smuggla med in våran vodka. Duktiga! 
 
Var riktigt kul med kareoke och det var mycket folk. Tror vi var 15 pers! 
 
Kvällen slutade vid 2-3 när vi hade tagit taxi hem till Kevin som var hemma själv. Han bodde i Cambridge på en farm. De som stannade kvar var då jag, Janni, Jake, Kevin och en svensk kille som hette David. Mycket kul! Sprang runt där i huset som små barn! Haha
 
Ganska tidigt på morgonen tog jag, Jake och Janni en promenad tillbaka till Boston från Kevin, vilket tog typ en timma. Var kallt ute, men var ändå skönt med en liten promenad. 
 
Jag och Janni tog tunnelbanan till North Station och jag kollade på Celtics linne, men de kostade förtusan nästan 90dollar, så det har jag inte råd med nu. Måste ha ett dock till basketmatchen!!
 
Hungriga som vi var taggade vi siam delight, men när vi väl kommer dit så är det stängt!! Det är tydligen bara middag på söndagar som öppnar vid 5, och klockan var bara 1. Sååååå ledsna blev vi!!

Drog istället till mallet och mötte upp julia och köpte pommes och en milkshake på Donken. 
 
Fick ett sms av min värdmamma som frågade om jag ville äta middag ute med hela familjen. Funderade ett tag på hur jag skulle göra, men bestämde mig för att göra det. Lite taktiskt var det dock, då det är lättare att prata med de när barnen är med, hehe. 
 
Jag tog egen bil dit, då jag ändå var på mallet. Kom dit samtidigt som övriga familjen och barnen skrek och roppade på mig "JOHANNNAAAA; WE LOVE YOUUU!!". Så söta...
 
Blev god pizza på ett ställe där jag ätit förut med familjen. Vi pratade om allt möjligt och det som de skrev om i smset. De berättade bara att de inte var arga, utan bara oroliga då de inte vill att något ska hända mig och att jag är en del i familjen osvosv. 
 
När servitören kom fram frågade hon hur jag var relaterad till familjen och jag berättade hur det var. Sedan började mina värdföräldrar berätta för servitören om mig och hur bra jag är osvosv. Sedan kom jag och min värdmamma in på att jag snart åker och vi båda fick oss tårar i ögonen... Är glad att jag tog beslutet att åka och äta med de! 
 
Var hemma vid 8, och då gick jag upp till mitt och gjorde mig i ordning för sängen.
 
Blev en bra helg trotts allt missförstånd och besvär =)
 




















 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0