Joanna is here!

Igår kom Joanna hit, den nya au pairen, som även kallas för Asia. Trodde det skulle bli jobbigt, men har haft kul med henne. Hon kom hit vid 5 igår och då gick hela familjen plus henne och jag ut på middag till ett thaiställe i Bevely. Har vart där förut med familjen, riktigt gott faktiskt. Flöt på bra och vid 8 var alla hemma igen. Jag gick upp till gästrummet, som numera är mitt rum, medan de andra stannade kvar där nere och lekte lite. Sedan kom Joanna in och vi snackade på ett tag. Gick in till hennes rum och satte oss och pratade ännu mer och visade henne runt i boken jag gjort till henne. Har nämligen gjort en liten bok med massa anteckningar om barnen, om hennes regler, recept och liknande som kan vara viktigt att veta. Både hon och min värdmamma tyckte att jag gjort ett bra jobb, så det tackar man för! 

Idag vaknade jag tidigt av barnen som vanligt, men denna gång ropade de inte mitt namn, utan Joannas. Känns kontigt. Är så van att jag är deras favorit, men det är jag inte längre. Kändes även konstigt igår när det inte är mig de klänger på, på restaurangen och inte min hand de vill hålla. Men jag är glad för Joannas skull att barnen kommer så bra överens med henne och gillar henne. Hade blivit jobbigt för alla annars. 

Idag var planen att jag skulle ta Joanna till banken och fixa hennes bankkort och sedan visa henne runt, men K mådde tydligen inte bra, så vi var tvugna att jobba... KUL. De var nämligen på husvisning, så de var tvunggna att lämna av henne, så nu ska vi jobba i 2 timmar, mitt på blanka dagen, när det är strålande sol ute. Verkligen inte hur jag ville spendera min sista helg... Fattar inte varför de inte kunde lämna av henne hos hennes farmor?

Hur som, jag och Joanna kommer väldigt bra överens också, vilket är skönt. Gillar den tjejen och hon sa till mig idag att jag är så bra med barnen och att det märks att de gillar mig, vilket är jättekul att höra. Blev glad! Hon sa att hon var imponerad av hur lätt jag löser bråk med barnen och hur lätt jag pratar med de, mer ego-boost tack!

Ikväll ska jag förmodligen på en till springfest med Sanna och hopefully även Julle. Får se hur det blir, och när jag/vi är off. Känns som det bara är idag jag har tid att visa henne runt, då jag inte kommer ha tid imorgon och att vi jobbar hela nästa vecka. 

Fortsättning följer på denna spännande helg och vecka!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0