Gårdagen och dagen

Igår var det Cheesecake factory for att gratta Carolina på  22-årsdagen. Vi var 11-12 tjejer, vilket var kul! 

Som alltid, har jag svårt att bestämma vad jag vill äta, så jag blundade, bläddrade och pekade och så fick det bli det det blev. Så skulle jag dock inte ha gjort, för när maten kom in såg det helskumt ut. Var två platta kycklingfiler som hade något frösigt flan på sig. Sedan potatismos och broccoli. Haha. Jaja, kommer aldrig mer ta det iallafall! 
 
Tog även en hot fudge sunde till efterrätt, vilket var den största glassen jag någonsin sett. Men guuud så god! 
 
Vi satt där i flera timmar och bara pratade och vid 11 så bestämde vi oss för att vi alla skulle dra hem, då Carolina skulle gå ut och fira sin födelsedag. 
 
Ash skjutsade hem mig igen, så var hemma vid 11.30. Helmysig kväll! Är så skönt att det är så varmt fortfarande på kvällarna. Var 30 grader vid midnatt. Helt galet! 

Som vanligt var det kokhett på mitt rum, så satte på fläkten på fullkallhet. Kunde även inte ha några kläder på mig, och täcket fick ligga på golvet, och jag svettades fortfarande som en gris. Men jag ska inte klaga. Gillar värmen! =)

Idag fick jag ställa klockan tidigare än jag brukar när det är jobb. Jag, Dorie, Julie och Alisa skas nämligen till NYC idag för att träffa Olivia (Den svenska tjejen) en sista gång innan hon åker hem igen. Så planen är att vi ska gå ut, och sedan imorgon ska vi ha lite rundvandring och bara ta det lugnt. Blir nog en toppenhelg! 

Problemet är bara att jag inte har en aning om vad jag ska ha på mig. Jag har varken några fina "gå-ut-i" kläder plus att jag inte har några highheels. Great... Så första affären vi hittar måste jag gå in i och hitta några skor. Bra att vara ute i sista sekund, som vanligt... 

Trodde även att vi hade en host på CS, så jag smsade honom igår och kollade så det fortfarande gick. Då sa han nej, för han trodde vi hade en annan host? Tackar för det... Så när jag kom hem från Cheesecake skrev jag ett inlägg på CS sidan, och fick sedan vid 1am ett svar från en kille som kunde ha oss. Tur! 
 
Så nu sitter jag här nyduschad och halvredo för NY. Katharina kommer och hämtar upp mig och sedan de andra tjejerna vid 8. Bussen går vid 9. Så vid 1 kommer vi vara framme i NY. SKa tydligen bli supervarmt i helgen, så lär ju dö! Är ännu varmare i NY, då det är så mycket folk, så vi får se om jag överlever det här. Haha! 
 
Nu måste jag packa väskan och göra mig redo. 

Med tanke på att jag inte kommer ha något internet, kommer jag inte uppdatera något mer idag, och förmodligen inte imorgon heller, då vi kommer hem så sent. Men ni ska absolut få höra om vår lilla weekendresa. 

Ha en bra helg! 

Puss å kram
 



Maten...


Söta Dorie


Lite folk


Katharina och Ash


Goda efterrätten


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0