Tentamen

Halloj! 
 
I onsdags fick jag tillbaka min engelska fonetiktenta. Hör och hämpa, jag fick inte bara godkänt utan även VG?! Kändes helt okej när jag klev ut från salen, men var fortfarande osäkert pga oklart hur läraren skulle rätta, men det gick ju vägen. Nu har jag dock lite press att jag vill få VG på salstentan som är i engelsk grammatik imorgon. När kursen startade var jag mer positiv till grammatiken än fonetiken, men efter att vi började med dessa kurser vändes det helt. Jag som har svårt för grammatik överlag i svenska, upplever att det är svårt att kunna detta med regler och allt vad det innebär. Att ha bott i USA är självklart en fördel, för jag hör ofta vad som är rätt. Men skulle det komma frågor där jag ska förklara regler eller skriva om en text till ex. "simple present perfect" så är jag körd. Kan varken relger och tempus i svenska eller engelska. Känns meningslöst. Har suttit någon timma nu och försökt gått igenom kompendiet vi har. Är på sida 13 av 31. Bra ändå :))
 
Samtidigt som jag hemskt gärna vill ha VG även på denna, skulle jag vara SÅ glad om jag bara klarar det. Som vanligt är jag ju ute i sen tid att lära mig saker som jag borde ha lärt mig för sååå länge sen, men kommer gå på min magkänsla och hoppas att det inte är för mycket förklarande utan mer skrivande.
 
Nu ska jag kolla igenom detta lite till, försöka lära mig tempus-grejerna, och sedan sätta mig ner i soffan med min kärlek och kolla något på TVn. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0