mysigt lov

hoola, hej, tjingeling, hallååå, tja.... känner att jag måste lära mig att komma på ett bättre ordföråd. börjar alltid ett inlägg med samma "hej-fras".
iallafall, lov. hur skönt är inte det? I måndags cyklade jag till bea, för att möta upp henne och amanda. sedan cyklade vi tillsammans till nadine och pratade. sedan blev det att åka till hemköp för att inhandla det som behövdes för en grill och myskväll. chips, dricka, pommes och creamfresh var det vi kom hem med!
vi delade upp matlagningen i olika "grupper". jag, som alltid tror att jag är så himlans grym på allt, tog tag i att grillen blev varm. bea och amanda gjorde tzatsiki och nadine värmde kycklingen i mickron, som vi sedan skulle grilla och fixade pommesen. Det blev dock sedan så att amanda fick bli grillmästaren, och kycklingen blev förvånadsvärt god, med den hemmagjorda marinad med blandning av olja och olika kryddor.
mätta och belåtna pratade vi ännu mer, tills jag och amanda åkte till hemköp, 15 minuter innan det stängde, för att köpa tranbärsjuice.
när vi kom tillbaka blev det ännu mer prat och sedan satte vi oss i vardagsrummet för att välja film och äta chips. alla älskar tecknat, så blev att kolla på en tecknad mysfilm. den var superdupermega bra! sedan somnade nästan jag och bea i soffan...
vid 3 tror jag klockan var, så gick vi upp för att göra iordning oss för att prata ännu mer och sedan sova. 4 pers i en dubbelsäng. varmt och mysigt blev det. kanske lite för varmt, men jätte mysigt. kändes som gammla tider då vi var på konfirmationsläger och sov över. saknar faktiskt den tiden.
på morgonen när vi vaknade åkte vi hem tidigt för att plugga och sedan njöt jag av de underbara solen. på kvällen blev det grillning hemma hos markus med underbara vänner. Tobbe, denise och viktor var även där, super kul att träffa de, har inte gjort det på jätte länge. vi kom på att vi inte träffat viktor sedan nyår!
där blev det iallfall grill, och jag var grillmästaren. grillade kött och hamburgare! sedan blev det att dra från ,arkus till tobbe för att kolla film. men jag var så trött så jag la mig i markus knä och somnade! vaknade dock ca 45 minuter kvar av filmen och de sa att det var då filmen började, det var då det började hända saker, så bra taaaaaaaajming av mig!
idag blir det att träffa robin bea och hammar. vet inte riktigt vad vi ska göra, då robin ringde mig igår och frågade om jag ville med de på en picknick. så det blir väl nått picknick aktigt!
nu har mathias lagat mat! lite tidigt tycker jag, men men.
bilder från kvällen hos nadine kommer förmodligen upp senare. har inte laddat in bilderna i datorn än, men sen så kommer de upp!
pussss
me and my bag! heheheheheh


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0