Mobilblogg, sol, sommar, allt i ett på ett sätt

Sol, solen lyser ute och gör mig på gott humör. Med ett leende på läpparna gick jag av bussen, gick hem och tog på mig shorts och åt en glass. Sol, shorts och glass, det är sommar enligt mig.

Snart är det träning som står på schemat.
-idag är det orkester, tänkte jag
-vi har börjat med träningar på måndagar, fick jag ett sms om lite senare
-träning, orkester, träning...hm, får bli träning, kom mitt huvud fram till.

Tänk att till och med jag kan tänka lite smart, logiskt osv.

I lördags var det fest. Det var mycket trevligt. Träffade massa nytt folk, och folk som visste vem jag var, fast jag inte visste vilka de var. Alltid lika kul att träffa folk som vet vem man är, när msn inte kan säga detsamma.

Det är en fråga son jag ofta tänker på faktiskt. Liksom, hur vet folk att jag finns? Jag är inte den mest högljudda och defenifivt inte den som vill synnas överallt, men trotts det verkar det som att många känner till mig. Ganska kul ändå.

Jahapp, så, varför har jag inte bloggat denna vecka då? Jo, norskarna har vart på besök. Finns inte alls mycket att säga om det. De kom hit på tisdagen, åkte hem på fredagen. Där i mellan har dagarna bestått av fika, mat och aktiviteter. Korta och sammanfattande meningar om grannlandsbesöket.

Nu ska jag packa, packa flera väskor och påsar och cykla som en packåsna från mamma till pappa, som jag i vanliga fall gör på söndagar, för att bo hos min far i en vecka. På söndag är det återigen dags att packa väskorna, fast en liten ändring blir det, åker från pappa till mamma. Tänk vad spännande. Ena veckan från mamma till pappa och andra veckan tvärt om. Otroligt vad varierande veckorna kan se ut...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0