seglördag

lördag, seg lördag. lördag, seg. seg lördag helt enkelt.

sitter hos pappa med han och åsa och har precis ätit förtätt. fisksoppa var det. just nu lagar pappa kött och potatisgratäng, mums mat.

kvällen ser ut som att bara spenderas hemma, med tanke på att pappa druckit och robins päron druckit. sämst lördag. lite halvt tråkigt. hel tråkigt kanske.

gårdagen var dock nice. le grand. drog dit med amanda och mathilda men där träffade vi massa folk som vi kom och satte sig med oss. bland annat alex, bea, hammar och simon. så det var kul.

dans på högtalare och scener var givet. kvällen avslutades dock lite misslyckat. Med tanke på att min iphone blev stulen på krogen för sisådär en månad sen, och har nu en ny, vågar jag inte ta med den ut. mitt bankmatkort hade jag även lämnat hemma, så utan mobil och bankomatkort, hur skulle jag komma hem?

gick på 62:an.
jag: hej, alltså, jag har inget bankomatkort eller mobil men kan jag betala med kontanter ändå?
busschaufför: nej, vi tar inte kontanter!
jag: men jag har ju bara kontanter, så du menar att jag ska gå hem till mesta själv? *tårar kom*
busschaufför: ja, det är så du får göra.

då kommer dagens hjälte fram. helt ärligt. sabina, en gammal klasskamret från mesta och nyforstiderna kom i bussen och sa "jag betalar". hur gulligt? betalade tillbaka såklart, men jag kom hem. fick komma på bussen. snällaste, verkligen.

minusgrader ute gick jag, dum som jag är, i strumpbyxor, shorts och skinjacka. dum, blond, konstig, weird, helt jävla dumt. kallt. slocknade när jag kom hem. skönt.

nu är maten klar, så avslutar detta inlägg.

hoppas alla får en bra lördag. Jag ska göra situationen så bra som den går.

hejsvejs, tjingeling osv


min underbara vän amanda från peace and love.
givet att vi drar tillbaks i sommar? jotack!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0