Julklappsshopping och känslosam hemlängtan

Denna vecka har jag inte tränat en enda gång, vilket jag inte på onsdagen heller, då jag och Michelle möttes upp i Orlando mallet, efter att jag släppt av N på skolan. Det var dags för julklappsshopping. Jag är alltid ute i sista stund, och denna gång hade jag även bara ca 1.5 timme på mig att hitta julklappar till pappa, mathias, mormor, morfar och mina värdbarn. 
 
Jag gick snabbt in på LEGO affären och plockade åt mig två star wars katronger med lego i, som var nytt från och med samma dag. Asbra tyckte jag, då barnen verkligen älskar LEGO, vilket resulterar till att de har sjukt mycket av det. Det gör att det blir svårt att hålla reda på vad de har och inte har när det är dags att julhandla. Men med tanke på att det var nytt från och med den dagen, så kan jag garantera att det inte kommer bli frågan av något pinsamt julklappsbyte och kvitton. pjuu
 
Jag hittade sedan presenter till pappa, mathias och mormor. Jag vet vad jag ska köpa till morfar, men det fanns tyvärr inte i mallet, så ska åka och inköpa det kanske imorgon! Sedan är det verkligen dags att jag skickar iväg paketet!
 
När klockan var 11.30 lämnade jag Michelle och köpcentrumet och åkte och hämtade N. Vi åkte hem och lagade fantastiska bacon. Gud vad gott det var. Åh! Salt och knaprigt och helt magiskt. 
 
När jag slutade jobbet, gick jag upp på mitt rum och chattade med en au pair kompis som är i samma LCC grupp som mig. Jag har dock aldrig umgåtts med henne, men vi har ändå kommit fram till att vi ska åka till NYC på nyår. Sagt som gjort, så bokade vi även våra flygbiljetter, tur och retur, för 321 dollar. Så sjukt glad! Vi åker fredagen den 28 och åker hem tisdagen den 1. Galet kul! Ingen tvekan om att detta kommer bli ett nyår jag aldrig kommer glömma. Och inte pågrund av att jag kommer vara nykter, utan för att detta är så sjukt stort! 
 
Denna natt kunde jag även somna. Utan att somna i tårar, som jag gjorde natten innan. Jag vet inte vad som gjorde att jag blev så känslomässig. Saknar bara alla vänner och min familj. Jag saknar kärlek så otroligt mycket. Att bli omhållen. Jag har tidigare skrivit om hur galet skönt det är när N hela tiden gosar med mig, vilket han har börjat ännu mer med nu. Varje dag vill han att jag ska lägga mig ner så han kan lägga sig över mig, och så ligger vi där och kramas hur länge som helst. Det är otroligt skönt att få den kärleken, men saknar kärlek från min familj. Skulle verkligen göra vad som helst för att få krypa upp i min mammas knä, bli kliad i håret, mysa under en och samma filt, kolla på någon deckare, dricka cola och äta godis + B&J + chips + ostbågar..... Tror mycket även beror på att, trots att det ska bli så sjukt spännande att fira jul i ett annat land, med andra traditioner, annan mat och en helt annan familj, så kan jag ju inte säga att min familj hemma i Sverige inte kommer vara med mig på julafton... Kommer känns så sjukt konstigt att inte sitta i soffan hemma hos pappa med släkten och öppna paket med kusinerna, se kalle ankas julafton, och äta mormors världensbästa köttbullar... 
 
Nu, när man inte alls har tillgång till närhet av sina nära och kära, så märker man verkligen hur viktiga de är. Hur mycket familjen verkligen betyder, som jag hemma i vardagen ALLTID tof förgivet. Fytusan vad min familj kommer plågas, bokstavligen plågas, av alla kramar jag kommer ge dem när jag kommer hem. 
 
Vill bara säga, att ni betyder verkligen så sjukt mycket för mig. Det kan göra min dag att bara få prata med min pappa i 5 minuter, eller höra mamma skratta. Skrattet som jag hemma i Sverige tyckte var så himla störande, men som jag här på andra sidan jorden älskar. Likaså min pappas sång. "Det ska va husvagn...." Skulle så gärna vilja vakna, av att du skriksjunger den i hela huset.
 
Jag saknar er. Mer än jag trodde att jag skulle. easypeasy trodde jag att detta skulle bli. Sakna familjen? Pss, inte kommer jag sakna de heller. Nänä, så var det ja...
 
Älskar er av hela mitt hjärta. Jag är så stolt över att få vara eran. Få kalla mig din dotter, din syster, ditt barnbarn... Ni är bäst. Föralltid. 


Kommentarer
Mamma

Älskar dig sååååååååå! ❤❤❤

2012-12-22 @ 20:51:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0